Görevden uzaklaştırılan Beykoz Belediye Başkanı Alaattin Köseler'in de aralarında bulunduğu 26 sanık, "ihaleye fesat karıştırma" ve "suç işlemek amacıyla örgüt kurma, üye olma ve yardım" suçlarından yargılanıyor. Mahkeme, davada yeniden bilirkişi raporu alınmasına karar verdi.
Anadolu 17. Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki duruşmaya tutuklu sanıklar Alaattin Köseler, Veli Gümüş ve Havva Dindar getirildi. Bazı tutuksuz sanıklar ve avukatlar da duruşmaya katılırken, CHP İstanbul İl Başkanı Özgür Çelik ise izleyici olarak takip etti.
Bir önceki celsede tahliye edilen, daha sonra Anadolu 18. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından tekrar tutuklama kararı çıkarılan sanık Uğur İnci de duruşma salonuna geldi. Mahkeme, İnci'nin duruşma sonuna kadar salonda kalmasına karar verdi ve yakalama işlemleri için kolluk kuvvetlerine talimat verdi.
Duruşmada tanık olarak dinlenen Şükran Yıldız, 24 Ocak 2025'te destek hizmetleri müdürü olarak görevlendirildiğini ve yaptığı çalışmalar kapsamında dosyaları savcılığa sunduğunu belirtti. Yıldız, ihale usulüyle ürün alımlarını gerçekleştirdiğini ve ihalesiz mal alımıyla ilgili herhangi bir talimat almadığını ifade etti.
Tanık Ali Ayçiçek ise, 10 Şubat 2025'te işe başladığını ve kısa süreliğine Beykoz Belediyesi'nde başkan yardımcılığı yaptığını, Köseler'i önceden tanımadığını ve kendisine herhangi bir telkinde bulunmadığını söyledi. Diğer bir tanık Serkan Akgün ise, belediyede hukuka uygun talimatlar alındığını ve önceden alınan malların ihale edilmesine şahit olmadığını dile getirdi.
Mahkeme, bilirkişi raporunun dosyaya geldiğini bildirdi. Rapora ilişkin görüşü sorulan mahkeme başkanı, zararla ilgili somut hesaplamalar yapılması amacıyla yeni rapor hazırlanmasını istedi. Mahkeme, 1 profesör ve 2 Sayıştay denetçisinden oluşan bilirkişi heyetinin hazırladığı raporun yetersiz olduğunu belirterek, raporu kabul etmeyeceklerini açıkladı.
Cumhuriyet savcısı, tutuklu sanıkların tutukluluk halinin devamını talep etti. Sanık Uğur İnci ise, tahliye sonrası yakalama kararı çıkmasına rağmen, herhangi bir kaçma niyeti olmadığını, 11 yaşındaki çocukları ve eşiyle ilgilendiğini belirtip, duruşmaya kendi iradesiyle katıldığını savundu. Havva Dindar ise, tahliye edildikten sonra yakalama kararı çıktıktan sonra kendisinin teslim olduğunu ve yaklaşık bir yıldır cezaevinde olduğunu ifade etti.
Alaattin Köseler ise, 27 Şubat 2025'te gözaltına alındığını ve 3 Mart'ta tutuklandığını, 4 Mart'ta ise görevden uzaklaştırıldığını belirterek, "Dosyam tamamlanmamış hiçbir ödeme yapmadım. Beykoz halkına hizmet etmek benim en büyük gururumdur. Dosyada mali menfaat paylaşımına dair delil yoktur. 11 ay boyunca Beykoz'a hizmet ettim ve devlete göz dikmedim." dedi.
Veli Gümüş de suçlamaları kabul etmediğini, hiçbir hukuksuz işe karışmadığını ve iftiradan ibaret olduğunu savundu. Mahkeme, tutuklu sanıkların tutukluluk halinin devamına karar verdi. Ayrıca, dosyanın bilirkişiye tekrar gönderilmesine ve eksikliklerin giderilmesi için duruşmanın 28 Nisan'a ertelenmesine hükmetti.
Fezleke ve İddianame Detayları
Beykoz Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan 402 sayfalık fezlekede, belediye destek hizmetleri ve ihale süreçlerindeki usulsüzlükler detaylandırılmıştı. Fezlekede, ihale süreçlerinde şeffaflık ve rekabet ilkelerine aykırılıklar, aynı firmalardan dönüşümlü teklifler ve adres, akrabalık bağları gibi organik ilişkiler ortaya konmuştu.
Fezlekede, bazı mal ve hizmet alımlarında sahte belgeler ve gereksiz ödemeler yapıldığı iddia edilerek, görevden uzaklaştırılan Belediye Başkanı Köseler'in yanı sıra, Özel Kalem Müdürü Veli Gümüş ve diğer yöneticilerin de suçlandığı belirtilmişti. Köseler hakkında "suç işlemek amacıyla örgüt kurma", "ihaleye fesat karıştırma" ve "nitelikli dolandırıcılık" suçlarından toplam 17 yıl 6 aydan 67 yıl 3 aya kadar hapis cezası istenmişti.
İddianamede, ilk duruşmada 13 tutuklu sanığın tahliyesine karar verilmiş, ancak üst mahkeme bu kararı bozarak tutuklamaları yenilemişti. Şimdi ise mahkeme, yargı sürecini sürdürüyor.
Haber Global