Beykoz Belediyesi'nde CHP'li isimler ard arda istifa ediyor. Belediye Başkanvekili Özlem Vural Güzel ve CHP'li Meclis üyeleri Murat Uzun ile Uğur Gökdemir'in ardından, son olarak Nevzat Cebeci de partisinden ayrıldığını açıkladı.
Oxu.Az'ın Haber Global'den aktardığı habere göre, Nevzat Cebeci, yaptığı açıklamada, "Cumhuriyet Halk Partisi çatısı altında sürdürdüğüm siyasi çalışmalarım boyunca değerli yol arkadaşlarımla birlikte önemli tecrübeler edindim. Bu süreçte bana destek veren herkese gönülden teşekkür ederim. Ancak, parti içindeki bazı kişilerin ve anlayışların ayrıştırıcı, yapıcı değil yıkıcı tutumları nedeniyle temsil ettiğim CHP'nin temel değerleriyle bağdaştırmakta güçlük çekiyorum. Gelinen noktada, mevcut şartlar altında CHP çatısı altında meclis üyeliğime devam edemeyeceğimi ve parti üyeliğimden istifa ettiğimi kamuoyunun bilgisine sunarım. Bu karar, yaşadığım süreçlerin ve gördüğüm gerçeklerin kaçınılmaz sonucudur. Beykoz'un ve Beykozlular'ın menfaatlerini her türlü siyasi hesapların üzerinde tutarak, görevime aynı kararlılıkla devam edeceğim" ifadelerini kullandı.
Beykoz'da son dönemde yaşanan istifa dalgası, CHP'li yöneticilerin ve üyelerin parti içi sorunlara dikkat çekmesine neden oluyor.
CHP Beykoz Belediye Meclis üyeleri Uğur Gökdemir ve Murat Uzun, art arda yaptıkları açıklamalarla partilerinden istifa ettiklerini duyurdu.
Oxu.Az'ın AA'dan aktardığı habere göre, Uğur Gökdemir, Facebook hesabından yaptığı paylaşımda, uzun yıllardır mensubu olduğu CHP'den Beykoz Belediyesi meclis üyesi olarak halka hizmet ettiğini, ancak son dönemde yaşanan olayların kendisini derinden sarstığını ifade etti.
Hakkında açılan davalarda parti yönetimi ve arkadaşları tarafından yalnız bırakıldığını vurgulayan Gökdemir, şu çarpıcı açıklamayı yaptı:
"Her akşam haberlerde yer alırken, omuz omuza vermemiz gereken bu yolda kendimi sahipsiz hissettim. Tüm bu yaşananlara rağmen partime ve mücadele arkadaşlarıma hiçbir kırgınlık taşımıyor, bugüne kadar birlikte yürüdüğüm herkese teşekkür ediyorum. Ama artık bu şartlarda CHP üyeliğimi sürdürmenin doğru olmayacağına karar verdim. Bugün itibarıyla partimden istifa ediyorum. Bundan sonra Beykoz halkının hakkını, hukukunu ve çıkarlarını bağımsız bir meclis üyesi olarak savunmaya devam edeceğim. Halkımız için mücadelem sürecek."
CHP Beykoz İlçe Başkanını suçladı
Murat Uzun da Facebook hesabından yaptığı açıklamada CHP'den istifa ettiğini duyururken, ilçe başkanlığını sert sözlerle eleştirdi.
Yerel seçimlerle birlikte başlayan meclis üyeliği görevi boyunca tek amacının, Beykoz'un ve Beykozluların hakkını savunmak olduğunu belirten Uzun, şu çarpıcı ifadeleri kullandı:
"Ancak ne yazık ki, Cumhuriyet Halk Partisi Beykoz İlçe Başkanı Mahir Tastan ve yönetimi, meclis grubunu bir araya getirmek yerine sürekli ayrıştırıcı, bölücü ve parçalayarak zayıflatıcı bir tutum izlemiştir. Meclis üyelerinin birlik içinde çalışması gerekirken, ilçe başkanı ve yönetimi arka planda bazı meclis üyeleriyle gizli işbirlikleri yaparak grubu bölmüş, ortak aklı ve dayanışmayı yok etmiştir. Kişisel ihtiraslarını Beykoz'un menfaatlerinin önüne koyan bu anlayış, partimizin mecliste etkin olmasını engellemiş, Beykoz'a ve Beykozlulara hizmet etme irademizi dahi hedef alır hale gelmiştir. Benim için esas olan koltuk, makam ya da kişisel hesaplar değil, Beykoz'un geleceği ve Beykozluların menfaatidir. Bu anlayışla Cumhuriyet Halk Partisi üyeliğimden istifa ediyor, yoluma halkın iradesini ve Beykoz'un çıkarlarını önceleyen bir çizgide devam edeceğimi kamuoyuna ilan ediyorum."
Beykoz Belediye Başkanı Alaattin Köseler'in görevden uzaklaştırılmasının ardından başkan vekili seçilen Özlem Vural Gürzel de dün yaptığı açıklamada partisinden istifa ettiğini duyurmuştu. Böylece Beykoz'da CHP'den istifa eden meclis üyesi sayısı üçe yükseldi.