Antalya'da, denetlemeye gittikleri iki özel hastaneden 90 bin Avro rüşvet almakla suçlanan eski Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Antalya İl Müdürü Selim E. ile iş başmüfettişleri Erdoğan Ö. ve Murat Ayhan B.'nin yargılanmasına devam edildi. Mahkeme, tutuklu üç sanığın adli kontrol şartıyla serbest bırakılmasına karar verdi.
İddianameye göre, 2025 Sağlık Sektörüne Yönelik Programlı Teftiş kapsamında görevlendirilen iki müfettiş, Selim E. ile iletişime geçti. Müfettişler, daha önceden tanıdıkları ve danışmanlık şirketi olan eski SGK İl Müdürü ile bağlantıya geçerek, denetimlerin önceden hazırlıklı olmalarını sağladı. İddiaya göre, bu anlaşmayla hastanelerin denetiminin kolaylaştırılacağı öngörülüyordu.
İş başmüfettişi Erdoğan Ö., ilk olarak görev emri olmadan iki özel hastaneye gitti. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'ndan denetim izni almadan hastaneleri denetlediklerini söyleyen müfettiş, bu durumu sonradan fark ettiklerini ve görevi kendilerine verilmesini sağladıklarını savundu.
İddianamede, hastanelerde resmi tutanak tutmadan, sözlü uyarılarla baskı kurdukları ve eksikliklerin giderilmemesi halinde büyük para cezaları ve kapatma gibi yaptırımlar tehdidinde bulundukları belirtildi. Selim E., hastane sahipleriyle yaptığı pazarlıkta, "40 bin Avro, 40 bin Avro ve 40 bin de komisyon olmak üzere toplam 120 bin Avro" istediklerini ifade etti.
Hastane sahipleri H.U. ve diğerleri suç duyurusunda bulundu. Soruşturma kapsamında, Antalya Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlar Büro Amirliği, 3 Temmuz 2025'te hastaneye gizli kamera yerleştirdi. Gizli kayıtlarda, Selim E.'nin, hastane odasında 90 bin Avro"yu poşette teslim aldığı anlar kaydedildi. Selim E., aynı zamanda Murat Ayhan B.'yi arayarak, "Emanetinizi aldım, ofise geçiyorum" dediği de tespit edildi. Polisler, Selim E.'yi suçüstü yakalayarak, elindeki poşette 90 bin Avro'yu buldu. Selim E. ile birlikte müfettişler Erdoğan Ö. ve Murat Ayhan B. gözaltına alındı. Selim E., ifadesinde paranın danışmanlık hizmetinin karşılığı olduğunu belirterek, suçlamaları kabul etmedi. Üç sanık, ‘rüşvet almaya teşebbüs" suçlamasıyla mahkemeye sevk edildi.
İkinci duruşmada, ‘rüşvet almaya teşebbüs" suçlamasıyla Selim E., Erdoğan Ö. ve Murat Ayhan B. mahkemeye çıktı. Tanıklar dinlenirken, sanıkların savunmaları alındı. Murat Ayhan B., suçsuz olduğunu ve tahliyesini talep etti. Erdoğan Ö. ise, "Biz kamu görevi yapmak için geldik. Kumpas kuruldu," diyerek suçlamaları reddetti.
Cumhuriyet Savcısı, sanıkların cezalandırılmasını talep etti. Mahkeme, tüm delillerin toplanmış olması nedeniyle, sanıkların adli kontrol şartıyla serbest bırakılmasına karar verdi ve duruşma ertelendi.
Haber Global