Mustafa Çiftçi, "İçişleri Bakanlığı olarak şehit ailelerimizin her zaman yanında olmayı bir onur kabul ediyoruz." ifadelerini kullandı.
Çiftçi, Numan Kurtulmuş'un ev sahipliğinde Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Tören Salonu'nda düzenlenen şehit aileleri ve gazilerle iftar programında konuştu. Meclis'in, istiklal uğruna can veren kahramanların aziz hatırasını yaşatan müstesna bir mekân olduğunu vurguladı.
TBMM Başkanı Kurtulmuş'a teşekkür eden Çiftçi, "Gazi Meclisimizin şehitlerimizin emanetlerini bağrına basan bu kuşatıcı tavrı, milletimizin vicdanını yansıtan en güçlü duruştur." dedi.
Şehit ailelerinin en kıymetli emanetler olduğunu belirten Çiftçi, kahramanların bayrağın yere düşmemesi için canlarını feda ettiğini ifade etti.
Bakan Çiftçi konuşmasını şu sözlerle sürdürdü:
"Şehitlerimiz, bu topraklara kanlarıyla mühür basan serdengeçtilerdir. Onların emanetleri, başımızın tacı, gönlümüzün en kıymetli yerindedir. Muhterem Cumhurbaşkanımızın her fırsatta ifade buyurdukları gibi sizlere her alanda sahip çıkmak bizlerin en asli vazifelerinden biridir. İçişleri Bakanlığı olarak bizler de aynı şuurla hareket ediyor, şehit ailelerimizin her zaman yanında olmayı bir onur kabul ediyoruz. KKTC Cumhuriyet Meclisi Başkanı Sayın Ziya Öztürkler'in burada bulunması da ayrı bir anlam taşımaktadır. Kıbrıs Türk halkının mücadelesi ile Anadolu"nun istiklal mücadelesi aynı ruhun tezahürüdür. Aynı bayrağın gölgesinde, aynı duanın içinde birleşen bir kader birliğidir."
Ramazan ayının rahmet, mağfiret ve bereket iklimi olduğunu dile getiren Çiftçi, bu mübarek zaman diliminde birlik ve dayanışma duygularının daha da güçlendiğini kaydetti.
Haber Global