Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Brezilya'nın Belem kentinde devam eden Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 30'uncu Taraflar Konferansı (COP30) kapsamında Türkiye'nin iddialı Ulusal Katkı Beyanı'nı dünya kamuoyuna açıkladı.
Oxu.Az'ın DHA'dan aktardığı habere göre, Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 30'uncu Taraflar Konferansı (COP30) Brezilya'nın Amazon havzasındaki Belem kentinde tüm hızıyla devam ediyor. Konferansta Türkiye'yi temsil eden Bakan Kurum, dünkü kritik oturumda Türkiye'nin Ulusal Katkı Beyanı'nı uluslararası kamuoyuna sundu.
Yakın zamanda yasalaşan İklim Kanunu'nun bu çerçevede atılan en önemli adımlardan biri olduğuna dikkat çeken Bakan Kurum, "Geri döndürülemez bir noktaya doğru ilerleyen iklim değişikliği, artık yalnızca çevresel bir sorun olmaktan çıkmıştır. Çok daha endişe verici bir şekilde; elde ettiğimiz tüm kazanımları tehdit eden boyutlara ulaşmıştır. Türkiye Cumhuriyeti olarak iklim değişikliği üzerinde tarihsel sorumluluğumuz sınırlı olmasına rağmen; Paris Anlaşması kapsamındaki ortak hedeflerimize ulaşmak için; hayata geçirdiğimiz iklim kanunumuzla birlikte bu alandaki kararlılığımızı sürdürüyoruz" ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Birleşmiş Milletler Genel Kurulu sırasında, New York'ta düzenlenen İklim Zirvesi'nde ülkemizin 2035 hedefini açıkladığını hatırlatan Bakan Kurum, şöyle devam etti:
"Yeni emisyon senaryolarımız doğrultusunda, 2030 yılı için öngörülen 695 milyon tonluk emisyonu; 2035 yılında, 643 milyon tona düşürmeyi hedefliyoruz. Şunun altını önemle çizmek isterim ki; Ulusal Katkı Beyanımız yenilikçi, politikalara uyumlu, düşük karbonlu ve iklime dirençli bir gelecek inşa etmeyi amaçlıyor ve toplumun tüm kesimlerini kapsayan bir yaklaşımı yansıtıyor. Ve yine Ulusal Katkı Beyanımızı sadece bir politika belgesi olarak görmüyor, insanlık alemine verilmiş bir söz olarak görüyor ve en etkin şekilde uyguluyoruz."
"Türkiye her fırsatta iklim eylemindeki azmini, liderliğini, iş birliği yolundaki samimiyetini net bir şekilde göstermektedir. Meseleleri bölgesel değil, küresel sorumluluk anlayışıyla odağımıza almaya devam ediyoruz. Bu duruşumuzu çok daha net bir şekilde ortaya koymak için 2022 yılında, COP31 adaylığımızı açıkladık. Türkiye olarak sadece tek bir bölgenin değil, özellikle Afrika ve Pasifik gibi kırılgan bölgelerin ihtiyaçlarını da merkezine alan, kimseyi geride bırakmayan, adil ve hakkaniyetli bir Taraflar Konferansı'na ev sahipliği yapmayı istiyoruz."
Bakan Kurum, etkileyici konuşmasını gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya ve güçlü ekonomiler bırakabilmek için küresel iş birliği temennisiyle tamamladı.