Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi Taraflar Konferansı 31. Oturumu'nun (COP31) Kasım 2026'da Türkiye'de gerçekleştirileceğini açıkladı.
Oxu.Az'ın Anadolu Ajansı'ndan aktardığı habere göre, Erdoğan, bu açıklamayı Johannesburg'da (Güney Afrika Cumhuriyeti) düzenlenen G20 Zirvesi'nde konuşmasında bunu belirtti.
Türkiye Cumhurbaşkanı, ülkede yenilenebilir enerji kaynaklarına geçiş sürecine ve "Sıfır Atık" girişimine dikkat çekti.
Öte yandan, Türkiye'nin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, COP31'in Antalya'da, COP31 Liderler Zirvesi'nin ise İstanbul'da düzenleneceğini duyurdu.
Kurum ayrıca, Türkiye'nin iklim değişikliği ile mücadelede kararlılığını ve her platformda uluslararası iş birliğine samimi yaklaşımını ortaya koyduğunu ifade etti.