Bartın'da yürütülen "İdeal Kilonu Öğren, Sağlıklı Yaşa" kampanyası çerçevesinde sağlıklı hayat merkezlerinden beslenme danışmanlığı desteği alan 1642 vatandaş, toplamda 12 bin 773 kilo vermeyi başardı.
Sağlık Bakanlığı tarafından 10 Mayıs-10 Temmuz 2025 tarihleri arasında düzenlenen kampanya sürecinde Bartın'da 20 bin kişiye ulaşılarak boy ve kilo ölçümleri gerçekleştirildi, beden kitle indeksleri hesaplandı.
Elde edilen verilere göre kentteki ölçüm sonuçları doğrultusunda belirlenen vücut kitle indekslerine bakıldığında, katılımcıların yaklaşık yüzde 50'sinin "fazla kilolu", yüzde 30'unun ise "obezite sınırları içerisinde" olduğu tespit edildi.
Ölçüm sonuçlarında "fazla kilolu" olarak değerlendirilen vatandaşlar, ücretsiz beslenme danışmanlığı almak üzere Sağlıklı Hayat Merkezlerine (SHM) yönlendirildi.
Kampanyanın ardından elde edilen ilk verilere göre, SHM'lere başvurarak kendilerine özel hazırlanan beslenme programını uygulayan ve düzenli kontrollerini aksatmayan 1642 kişi, toplamda 12 bin 773 kilo zayıflamayı başardı.
Bartın, kişi başına ortalama 7,78 kiloluk kayıpla iller sıralamasında birinci oldu. Bu sıralamada Edirne, Adıyaman, Şanlıurfa ve Kayseri de üst sıralarda yer aldı.
"Kilo vermek hayat kalitesini ciddi anlamda artırıyor"
Bartın Sağlıklı Hayat Merkezi sorumlu hekimi Burcu Acar, kampanyanın başlamasının ardından tüm ekibiyle sahaya çıktıklarını, vatandaş yoğunluğunun fazla olduğu noktalarda vücut kitle indeksi ölçümleri gerçekleştirdiklerini ve sonuçlara göre ideal kilosunun dışında olan bireyleri sağlıklı hayat merkezleri ile diyetisyenlere yönlendirdiklerini aktardı.
Başvuruda bulunan danışanlarla oldukça başarılı sonuçlar elde ettiklerini ifade eden Acar, "Asıl önceliğimiz kilo kaybı sağlamaktan çok farkındalık oluşturmaktı. Bunu gerçekleştirdiğimize inanıyorum" şeklinde konuştu.
Acar, danışanların multidisipliner bir yaklaşımla hem diyetisyenlere hem de ihtiyaç halinde psikolojik danışmanlık veya fiziksel aktivite gibi farklı birimlere yönlendirildiğini ve kişilerin yaşam tarzlarına uygun beslenme programlarının hazırlandığını belirterek, "Düzenli takiplerle olumlu sonuçlar aldık, önemli miktarda kilo veren vatandaşlarımız oldu" dedi.
Verilen kilonun miktarından çok, sağlıklı bir yaşama ne ölçüde yaklaşıldığının kritik olduğuna dikkat çeken Acar, "Obezite, kronik bir hastalıktır ve vücutta her sistem ile her organda hastalığa yol açabilecek bir durumdur. Bu nedenle vatandaşlarımıza ne kadar sağlıklı bir yaşam sunabileceğimize odaklanıyoruz" değerlendirmesini yaptı.
Acar, kilo vermenin yaşam kalitesini belirgin biçimde yükselttiğini vurgulayarak, "Kilo veren vatandaşlarımızda kan şekeri düzeylerinde düşüşler gözlemledik. Pek çoğunda günlük aktivitelerini daha kolay gerçekleştirme ve kronik ağrılardan kurtulma gibi olumlu gelişmeler yaşandı" bilgisini aktardı.
Kampanyada Bartın'ın kişi başı ortalama kilo kaybında iller arasında zirveye yerleştiğini belirten Acar, "Bu durum bizim için büyük bir gurur ve sevinç kaynağı. Ancak asıl takdiri ve teşekkürü hak edenler danışanlarımızdır. Hem merkezlerimize başvurdukları hem de düzenli takiplerini sürdürdükleri ve diyetisyen arkadaşlarımızın önerilerine uydukları için kendilerine minnettarız. Sağlıklı hayat merkezleri olarak vatandaşlarımızı daha sağlıklı bir yaşama kavuşturmak adına birçok farklı alanda hizmet sunmaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.
"Kilo verdikten sonra dizlerimdeki ağrı kayboldu"
Sağlıklı Hayat Merkezine müracaat ederek 4 aylık süreçte 125 kilodan 105 kiloya gerileyen Abdullah Acar, uzun süredir kilo vermeyi planladığını ve Sağlıklı Hayat Merkezi sorumlu hekimi olan kızı Burcu Acar'ın teşvikiyle ilgili birimlere başvurduğunu anlattı.
Kilo verme sürecini paylaşan Acar, "Kilo kaybettikten sonra hayatımda birçok şey farklılaştı. Her şeyden önce kıyafet tercihlerimde özgürlüğüm arttı. Kilo vermeden önce yere düşen bir şeyi alamıyordum, ayak tırnaklarımı kendim kesemiyordum, çorabımı giyemiyordum. Uyku apnem nedeniyle CPAP (sürekli pozitif hava yolu basıncı) cihazı kullanmak zorundaydım. Kilo verdikten sonra 3 aydır bu cihazı kullanmıyorum, horlamam da son buldu. Şeker seviyem de belirgin şekilde düştü. Bu yola girdiğim için çok memnunum" diye konuştu.
Beslenme danışmanlığı hizmetinden faydalanarak 105 kilodan 90 kiloya inen Hidayet Köse ise futbol oynarken yaşadığı sakatlık sonrası uzun süre hareketsiz kalmasından dolayı kilo aldığını belirterek, uzman tavsiyeleri doğrultusunda 15 kilo verdiğini ifade etti.
İlknur Aydın ise 78 kilo iken başvurduğu sağlıklı hayat merkezi sayesinde 3 ay içinde 12 kilo verdiğini söyleyerek, "Dizlerimdeki ağrı sebebiyle gittiğim doktorum kilo vermem gerektiğini bildirdi. İlgili birimlere yönlendirildim, kilo verdim ve dizlerimdeki ağrı tamamen geçti" dedi.
Sürecinin olumlu ilerlediğini kaydeden Aydın, sağlıklı beslenme alışkanlıkları edindiğini belirtti.
AA