Bingöl'ün Kiğı ilçesinde saat 21.14'te 4.3 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Sarsıntı sonrası olumsuz bir gelişme yaşanmazken, uzmanlar ve yetkililer bölgedeki son durumu değerlendirmeye devam ediyor. Prof. Dr. Naci Görür, bu depremin ne anlama geldiğiyle ilgili önemli bir açıklama yaptı.
Oxu.Az'ın TGRT Haber'den aktardığı habere göre, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile Kandilli Rasathanesi, Bingöl'ün Kiğı ilçesinin merkez üssü olduğu depremin saat 21.14'te gerçekleştiğini duyurdu.
Vatandaşlar kısa süreli panik yaşarken, Bingöl Valisi Ahmet Hamdi Usta, yaptığı açıklamada "Herhangi bir can ve mal kaybımız bulunmamaktadır. AFAD ve jandarma ekiplerimiz, Kiğı merkez ve köylerde hasar tespiti çalışmalarını sürdürüyor" ifadelerini kullandı.
Deprem sonrası sosyal medya hesabından açıklama yapan Prof. Dr. Naci Görür, bölgedeki sarsıntının anlamı üzerine değerlendirmelerde bulundu. Görür, aynı bölgede 27 Mayıs'ta meydana gelen 4.0 büyüklüğündeki depremi hatırlatarak, "Büyük ihtimalle stres biriktiren Yedi Su Fay Zonu içinde. Bu depremin, stres alanında değişim ve stresin artmasına neden oluyor olabilir. Geçmiş olsun" şeklinde uyarılarda bulundu.