Derin deniz boru döşeme gemisi "Castorone", Çanakkale Boğazı'ndan geçiş gerçekleştirdi. Devasa geminin güvenli bir şekilde transit geçişini sağlamak amacıyla boğaz tek yönlü olarak trafiğe kapatıldı. Geminin Marmara Denizi'ne ulaşmasının ardından boğazdaki deniz trafiğinin yeniden normal seyrine döneceği bildirildi.
İspanya'dan yola çıkarak Romanya'nın Köstence Limanı'na seyir halinde olan, Bahama Adaları bayraklı 325 metre uzunluğunda ve 39 metre enindeki 102 bin 32 groston ağırlığa sahip gemi, sabah saat 07.00 sıralarında Ege Denizi istikametinden Çanakkale Boğazı'na giriş yaptı.

Geminin geçişi süresince boğaz, tek yönlü olarak transit trafiğe kapatıldı.
Yaklaşık 2 saat içerisinde Çanakkale açıklarına varan gemiye, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne bağlı "Kurtarma-16", "Kurtarma-17", "Kurtarma-20", "Kurtarma-22" römorkörleri ve "KEGM-9" hızlı tahlisiye botu refakat etti.
Geçiş boyunca geminin çevresinde sahil güvenlik botları da hazır halde konuşlandırıldı.
Çanakkale Boğazı'ndaki deniz trafiğinin, geminin Marmara Denizi'ne açılmasıyla birlikte normal akışına kavuşması bekleniyor.
AA