Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türk Polis Teşkilatı'nın 181. kuruluş yıl dönümü ile Polis Haftası münasebetiyle İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ve beraberindeki heyeti Cumhurbaşkanlığı'nda kabul etti. Kabulde söz alan Cumhurbaşkanı Erdoğan, emniyet mensuplarının devletin göz bebeği ve milletin gurur kaynağı olduğunu ifade etti. Konuşmasının başında tüm emniyet teşkilatı mensuplarına selamlarını ileten Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Öncelikle polis teşkilatımızın 181. kuruluş yıl dönümünün teşkilat mensuplarımız için ülkemiz ve milletimiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum. Sizlerle birlikte tüm polislerimizin Polis Haftası'nı canı gönülden tebrik ediyorum. Farkındalık çalışmaları başta olmak üzere Polis Haftası vesilesiyle düzenlenen tüm etkinliklerin emniyet teşkilatımız ile milletimiz arasındaki gönül köprülerini daha da pekiştirmesini temenni ediyorum. Merhum Mehmet Akif Ersoy'un o veciz ifadesiyle 'istiklaline aşık' bu aziz milletin istiklal ve istikbali uğruna canlarını feda eden tüm polislerimizi, askerlerimizi, jandarmalarımızı, güvenlik korucularımızı ve isimlerini yüreklerimize nakşettiğimiz kahramanları rahmetle, minnetle anıyorum. Muhterem gazilerimize hayırlı, sağlıklı ömürler diliyor, kendilerine şahsım ve milletim adına şükranlarımı sunuyorum" diye konuştu.
Emniyet mensuplarının Türkiye'nin güvenliği adına her türlü mücadeleyi kararlılıkla sürdürdüğünü vurgulayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Şunu büyük bir memnuniyetle ifade etmek istiyorum. Emniyet teşkilatımız en son salı günü bir kez daha tanıklık ettiğimiz gibi terör örgütlerinden zehir tacirlerine, trafik magandalarından siber çetelere kadar suç ve suçluların tamamına karşı gözünü kırpmadan mücadelesini sürdürüyor. Yüksek bir bilinç ve fedakarlıkla 86 milyonun huzur ve güvenliği için canları pahasına vazife yapan tüm polislerimize sizleri vesile kılarak bugün bir kez daha teşekkür ediyor, Rabbim ayağınıza taş değdirmesin diyorum" dedi.
"TÜRKİYE'NİN GÜVENLİ LİMAN OLARAK TEMAYÜZ ETMESİNDE POLİSLERİMİZİN BÜYÜK PAYI BULUNUYOR"
Türkiye'nin uluslararası arenada güvenilir bir ülke imajı kazanmasında Polis Teşkilatı'nın kritik bir role sahip olduğunu belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan, şu ifadeleri kullandı:
"Değerli arkadaşlar bölgemizdeki kriz, gerilim ve çatışma ortamının yoğunlaştığı bu dönemde Türkiye'nin güvenli liman olarak öne çıkmasında polislerimizin büyük katkısı bulunuyor. Sizler yeri geldiğinde sokak vandallarıyla, yeri geldiğinde birlik ve kardeşliğimizi hedef alan terörist unsurlarla, yeri geldiğinde 15 Temmuz darbe teşebbüsünde yaşandığı gibi köksüz ve satılık vatan hainleriyle mücadele ettiniz. Milletimizin başını yastığa huzurla koyması, esenlik içinde hayatını sürdürmesi için gerektiğinde ailenize ayıracağınız vakitten feragat ederek kendinizi ülkenize ve milletinize adadınız. Bunun için her birinizi tebrik ediyorum. Şunu hiçbir zaman unutmayın; polisimiz devletimizin gözbebeğidir, milletimizin iftihar vesilesidir. Bu aziz millet, istiklal harbinin en zorlu günlerinde müstevlilerin işgal altında tuttuğu Gaziantep Akyol Polis Karakolu'nda serpuşundan çıkardığı ay yıldızlı al bayrağı önce öpüp, ardından karakolun gönderine çeken Serkomiser Mehmet Fevzi Efendi'yi nasıl unutmadıysa 15 Temmuz gecesi hem milletimizin hem de milletimizin namusuna sahip çıkan kahraman polislerimizi, şehit ve gazilerimizi nasıl ebediyen hafızasına kazıdıysa, sizlerin bu emeğini, bu gayretini, bu adanmışlığını da asla unutmayacaktır. Bizler de devlet olarak emniyet teşkilatımızın yanında olmaya, sizlere her anlamda en güçlü desteği sağlamaya inşallah devam edeceğiz. Rabbim yar ve yardımcımız olsun diyorum. Bu düşüncelerle polis teşkilatımızın 181. yaşını tebrik ediyor, Polis Haftası'nın bir kez daha ülkemiz, emniyet teşkilatımız ve milletimiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum. Şehitlerimizi rahmetle yad ediyor, gazilerimize şükranlarımı sunuyor, şehit ve gazilerimizin kıymetli ailelerine sevgi ve saygılarımı iletiyorum. Meslek hayatınızda her birinize başarılar diliyor, Rabbim yolunuzu da, bahtınızı da açık etsin diyorum."
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ise emniyet mensuplarının gece gündüz demeden görevlerini yerine getirdiğinin altını çizdi. Polis teşkilatının asayişten terörle mücadeleye, narkotik suçlardan siber suçlara ve düzensiz göçle mücadeleye uzanan geniş bir yelpazede kararlı şekilde vazifesini ifa ettiğini belirten Bakan Çiftçi, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın liderliği ve destekleriyle teşkilatın teknik kapasitesi ile operasyonel yetkinliğinin önemli ölçüde güçlendiğini kaydetti. Şehit polisleri rahmetle anan Çiftçi, gazilere sağlıklı ve uzun ömürler temennisinde bulundu. Görev başındaki tüm emniyet teşkilatı mensuplarına başarılar dileyen Bakan Çiftçi, kabul vesilesiyle Cumhurbaşkanı Erdoğan'a teşekkürlerini iletti.
Haber Global