Denizli'de trafik denetimlerinde alkollü yakalanan bazı sürücülerin, ehliyetlerini geri alabilmek için para karşılığında sahte alkol raporu temin ettikleri ortaya çıktı.
Oxu.Az'ın DHA'dan aktardığı habere göre, Denizli İl Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube (KOM) Müdürlüğü ekipleri, yaklaşık 3 ay süren teknik ve fiziki takip sonucunda büyük bir organizasyonu çökertti. Operasyonda, trafik denetimlerinde yasal sınırın üzerinde alkol promili tespit edilip ehliyetlerine el konulan sürücülerin, aynı gün hastanede kan testiyle sahte "sıfır alkol" raporu alarak mahkemeye başvurdukları ve ehliyetlerini geri aldıkları belirlendi. Ekipler, dün gerçekleştirdikleri operasyonla aralarında bir kamu çalışanının da bulunduğu 42 şüpheliyi yakalayarak gözaltına aldı.
Soruşturma kapsamında yapılan incelemelerde, ehliyetlerine el konulan şüphelilerin para karşılığında hastaneye giderek, başkasının verdiği kan üzerinden çeşitli hileli yöntemlerle tahlil sonuçlarını manipüle ettikleri ve sahte "sıfır alkol" raporu aldıkları tespit edildi. Bu sahte raporlarla mahkemeye başvuran şüpheliler, el konulan ehliyetlerini kısa sürede geri almayı başarmıştı.
Operasyon kapsamında, 100'ün üzerinde sürücünün bu yöntemle ehliyetini geri aldığı ortaya çıkarıldı. Yetkililer, bu kişilerin soruşturma kapsamında ehliyetlerinin yeniden iptal edileceğini bildirdi. Gözaltına alınan 42 şüphelinin emniyetteki işlemlerinin devam ettiği belirtildi.