Son dönemde yaşanan kalp krizlerindeki ölümcül sonuçlar, sağlık otoritelerini harekete geçirdi. Dakikaların hayati önem taşıdığı bu durumlarda kritik bir adım atılıyor: Otomatik dış defibrilatörlerin (şok cihazları) kalabalık alanlarda bulundurulması zorunlu hale getiriliyor.
Oxu.Az'ın Sputnik Türkiye'den aktardığı habere göre, Türkiye'de her yıl yaklaşık 100 bin vatandaş ani kalp durması nedeniyle hayatını kaybediyor. Daha da çarpıcı olan, bu ölümlerin büyük çoğunluğunun hastane dışında, müdahale imkanlarının kısıtlı olduğu ortamlarda gerçekleşmesi. Bu alarm veren istatistikler karşısında, hayat kurtarıcı otomatik dış defibrilatörlerin stratejik noktalarda zorunlu bulundurulması için son düzenlemeler tamamlanmak üzere.
Sanatçı Volkan Konak'ın sahne performansı sırasında yaşanan trajik ölümüyle tekrar toplumsal bilincin odağına gelen bu cihazlar, yeni düzenlemeyle üniversite kampüsleri, alışveriş merkezleri, fabrika kompleksleri ve benzer kalabalık alanlarda standart acil durum ekipmanı olarak yer alacak. Bu hayati düzenlemenin aralık ayı içerisinde resmen kamuoyuna duyurulması planlanıyor.
Türkiye Acil Tıp Derneği Başkanı Doç. Dr. Bülent Erbil, yaptığı açıklamada konunun önemini vurguladı: "Hazırlanan yeni yönetmelikle AVM'ler, havalimanları, otogarlar ve stadyumlar gibi insan yoğunluğunun yüksek olduğu mekanlarda şok cihazı bulundurmak zorunlu hale gelecek. Bugün hastane dışında kalp durması yaşayan kişilerin hayatta kalma oranının sadece yüzde 2.9 olması, acil müdahale sistemimizde radikal değişikliklere ihtiyaç duyulduğunu açıkça gösteriyor."