Türkiye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, öğretmenler başta olmak üzere kamu personelinin mali ve sosyal haklarını ilgilendiren yeni düzenlemelere imza attı. Yaklaşık 4 milyon memur ile 2 milyondan fazla memur emeklisini ilgilendiren 8. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmeleri kapsamında, öğretmenlerin eğitim-öğretim yılına hazırlık ödeneği 5.266 TL'den 6.436 TL'ye yükseltildi.
Oxu.Az'ın Anadolu Ajansı'ndan aktardığı habere göre, Bakanlık, sosyal medya hesabı üzerinden, 8. Dönem Kamu Toplu Sözleşmesi kapsamında 11 hizmet kolunda sağlanan kazanımları kamuoyuyla paylaştı.
Büro, Bankacılık ve Sigortacılık alanında yeni haklar
Bu hizmet kolundaki memurlar için çeşitli iyileştirmeler sağlandı. Ticaret Bakanlığı'nda zorunlu olarak gezici görevde bulunan memurlar için seyahat kartı imkânı getirildi. 112 Acil Çağrı Merkezleri"nde görevli personelin ek ödemesi 556 TL artırıldı. Ayrıca, adalet hizmetleri tazminatında puan artışı sağlandı ve bu hak sözleşmeli personele de tanındı.
Eğitim alanında ek ödemeler artırıldı
Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri alanında öğretmenlerin hazırlık ödeneği yükseltilirken, akademik personele yapılan eğitim-öğretim ödeneği de 1.853 TL artırıldı. Okul öncesi öğretmenlerine fiilen yürüttükleri öğrenci hizmetleri karşılığında haftalık 1 saat ek ders ücreti verilmesi sağlandı. Ayrıca, kurs merkezlerinde çalışan sözleşmeli personel için fazla mesai ücreti uygulaması devreye alındı. Yüksek lisans ve doktora yapan yöneticilere ek ders ücretinde sırasıyla yüzde 7 ve yüzde 20 oranında artış yapıldı.
Sağlık personeline ek gelir
Sağlık ve Sosyal Hizmetler alanında çalışanlar için nöbet ücretleri yüzde 10 oranında artırıldı. 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde eğitici olarak görevlendirilen personele döner sermaye ödemesi kapsamında 30 güne kadar çalışılmış kabul edilmesi sağlandı. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı personeline dini bayramların yanı sıra resmi tatillerde de nöbet ücreti ödenmesine karar verildi. Hamilelik ve doğum sebebiyle nöbet muafiyeti artık sözleşmeli personel için de geçerli olacak.
Zabıta ve itfaiyeye yeni iyileştirmeler
Yerel Yönetimler Hizmet Kolunda, zabıta ve itfaiye çalışanlarının özel hizmet tazminatına 889 TL zam yapıldı. Büyükşehir belediyelerinde görev yapanlara toplu taşıma kartı verilmesi zorunlu hale gelirken, aktarma hakkı da tanındı. Ayrıca fazla mesai ücretlerinin kapsamı genişletildi.
PTT ve İletişim alanında ek kazanımlar
Basın, Yayın ve İletişim Hizmet Kolunda, araç kullanarak görev yapan PTT personeline 117 TL ek ücret verilmesi kararlaştırıldı. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı personeline zam puanı 20 puan artırıldı. Sözleşmeli PTT çalışanlarına yönelik başarı ödemesinin kapsamı da genişletildi.
Kültür-Sanat çalışanlarına fazla mesai ücreti artışı
Kültür ve Sanat Hizmetleri Kolu kapsamında çalışan sözleşmeli personele 234 TL ek ödeme yapılacak. Kütüphane, müze ve kültür merkezlerinde çalışanlara yıllık fazla mesai ücreti 350 saatten 400 saate çıkarıldı. Arkeolojik kazılarda görev yapanlara verilen ücret yüzde 25 oranında artırıldı. Koro ve topluluk şeflerine ise 293 TL ilave ödeme sağlandı.
Afet ve acil durum personeline ek haklar
Bayındırlık, İnşaat ve Köy Hizmetleri Kolu'nda, AFAD bünyesindeki geçici barınma merkezlerinde çalışanlara ödenen fazla mesai süresi ayda 60 saate yükseltildi. Arama kurtarma teknisyenleri için ödenen iş riski zammı 445 TL'ye çıkarıldı, aynı zamanda bu hak teknikerlere ve sözleşmeli personele de tanındı. Karayolları Genel Müdürlüğü"nde görevli personele ödenen yıllık fazla mesai ücreti 300 saatten 350 saate artırıldı.
Ulaştırma personeline kıyafet yardımı
Ulaştırma Hizmetleri Kolunda TÜRASAŞ çalışanları da fazla mesai ödemesi kapsamına dahil edildi. Şantiye, atölye ve laboratuvarlarda görev yapan personele 16.383 TL'ye kadar koruyucu kıyafet yardımı alışveriş çeki olarak verilecek.
Orman yangınlarına müdahele edenlere ek ödeme
Tarım ve Ormancılık alanında, orman yangınlarına aktif şekilde müdahale eden personele ayda en fazla 2.926 TL olmak üzere günlük 293 TL ilave ödeme yapılacak. Yangın nöbeti ücretinden faydalanma süresi 1 ay uzatıldı. TMO personeline ödenen fazla mesai süresi de 350 saatten 400 saate çıkarıldı.
Enerji ve DSİ personeline destek
Enerji, Sanayi ve Madencilik Hizmetleri Kolu"nda çalışanlara 16.383 TL'ye kadar koruyucu kıyafet yardımı verilecek. DSİ projelerinde çalışanlara ödenen fazla mesai ücreti yüzde 25 artırıldı. Ayrıca, bu ücretin yıllık üst sınırı 125 saatten 150 saate çıkarıldı.
Diyanet çalışanlarına Ramazan ayı iyileştirmeleri
Diyanet ve Vakıf Hizmetleri alanında Ramazan ayında görev yapan din görevlilerinin fazla mesai ücreti yüzde 25 oranında artırıldı. Yatılı Kur'an kurslarında görev yapan öğreticilere haftalık 3 saate kadar ek ders ücreti verilmesi sağlandı. İmam hatip ve müezzin kayyımların ek ödemeleri 556 TL yükseltildi.