Türkiye'nin güney sınır hattındaki demir yolu ağı, uzun süredir devam eden yenileme ve modernizasyon çalışmalarını tamamladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Karkamış-Nusaybin ve Şenyurt-Mardin güzergâhlarını kapsayan toplam 350 kilometrelik hattın yeniden tren trafiğine açıldığı duyuruldu.
Bakan Abdulkadir Uraloğlu, yaptığı açıklamada, bu çalışmaların sadece bir bakım süreci olmadığını, hattın tamamen modernize edildiğini belirtti. Uzun yıllardır kullanılmayan ve yıpranan demir yolu hattının kapsamlı mühendislik çalışmalarıyla yeniden işler hale getirildiğine vurgu yaptı.
Yenileme kapsamında, hat boyunca zemin güçlendirme, menfez ve drenaj düzenlemeleri ile köprü ve istasyonlarda geniş çaplı iyileştirmeler gerçekleştirildi. Ayrıca, binlerce travers yenilenerek hattın dayanıklılığı artırıldı.
Tüm bu çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte, Karkamış-Nusaybin ve Şenyurt-Mardin arasındaki demir yolu hatları tekrar tren seferlerine açıldı. Bu gelişme, bölgesel ulaşım ve lojistik kapasitesinin güçlendirilmesine önemli katkılar sağlayacak şekilde hizmet vermeye başladı.

Türkiye Gazetesi