Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve İsrail'in İran'a düzenlediği saldırıların ardından Katar'da mahsur kalan Türk vatandaşları ülkelerine geri döndü.
ABD ve İsrail'in İran'a yönelik askeri operasyonları sonrasında bölgede yaşanan savaş durumu nedeniyle hava sahasının kapatılmasıyla yurt dışında kalan Türk yolcular, yurda dönüş sürecini sürdürüyor. Yaklaşık 10 günlük süre boyunca Katar'da beklemek zorunda kalan yolcular, saat 11.30 civarında Doha Hamad Uluslararası Havalimanı'ndan havalanan uçakla önce Suudi Arabistan hava sahasını kullanarak Mısır hava sahasına geçiş yaptı. Yolcular daha sonra saat 18.20 civarında İstanbul Havalimanı'na iniş gerçekleştirdi.
Katar'da yaklaşık 10 gün boyunca beklemek durumunda kalan yolculardan Erkan Yıldırım, şunları söyledi: "28 Şubat'ta Bangkok'tan hareket eden uçağımız Doha'ya indikten sonra, Katar Havayolları ve devlet yetkilileri büyük bir özenle benim de aralarında bulunduğum 8 bin yolcuyu Doha'daki otellere yerleştirdiler. 10 günlük süre boyunca tüm imkânlarıyla ve misafirperverlikleriyle bize sahip çıktılar. Tüm Katarlı yetkililere buradan teşekkürlerimizi iletiyoruz. Hiçbirimize herhangi bir zarar gelmedi, hepimiz sağ salim ülkemize bugün ulaştık ve bu süre zarfında Katarlı yetkililer bizimle son derece güzel bir şekilde ilgilendiler."
Tayland'ın başkenti Bangkok'tan transfer yolcu olarak Doha'ya geldiğini ve savaş nedeniyle Katar'da kaldığını ifade eden Alper Aldemir, şöyle konuştu: "28 Şubat Cumartesi günü transfer yolcusu olarak Doha Havalimanı'na indik. Ardından hava sahası kapatıldığı için orada uzunca bir süre beklemek zorunda kaldık. Bugün 11. günümüzdü. Sonunda Doha'dan İstanbul'a kalkan ikinci uçakla vatanımıza ulaştık. Gerçekten zorlu bir süreç oldu. Bizim açımızdan çok tehlikeli bir durum söz konusu değildi, can güvenliğimiz sağlanmıştı. Katarlılar sağ olsunlar, bize iyi baktılar ve güzel şekilde ağırladılar."
Savaşın patlak verdiği gün uçuşlarının olduğunu fakat hava sahasının kapatılmasıyla mahsur kaldıklarını belirten yolcu Emir Kaan Demir ise şunları aktardı: "28 Şubat saat 14.00'te Doha'dan Türkiye'ye uçuşumuz planlanmıştı. İran-İsrail çatışmasının sabah 8'de başlamasının ardından ilk olarak tüm yolculara bir uyarı yapıldı. Yaklaşık 2 saat sonra her şey durduruldu ve tüm uçuşlar iptal edildi. Yaklaşık 1-1,5 gün havalimanında beklemek zorunda kaldık. Ardından bizden sorumlu havayolu şirketi bizi alarak yaklaşık 7 gün boyunca bir otelde konaklamamızı sağladı. Otelde kaldığımız dönemde bölgede patlamalar, insansız hava aracı saldırıları ve füze saldırıları yaşandı, ancak biz güvenli bir konumdaydık ve herhangi bir sorunla karşılaşmadık. 8. günümüzde İstanbul'a uçuş olduğunu öğrendik ve bizi otelden çıkardılar. Havalimanına vardığımızda uçağın 'overbooked' yani fazla bilet satılmış olduğu bildirildi. Bu sebeple uçağa binemezdik, aynı şekilde diğer Türk yolcular da uçaktan çıkarıldı. Bir gün sonra bizi yeniden havalimanına getirdiler. Allah'a şükür bugün dönüşümüzü gerçekleştirebildik. Birkaç Türk yolcuya da aynı gerekçeyle uçağa biniş izni verilmedi, ancak daha sonra havalimanında beklediklerinde başka yolcu gelmemesi üzerine uçağa kabul edildiler. Tüm bu yaşananlara rağmen Allah'a şükür Türkiye'ye ulaşabildik."
Haber Global