Türkiye Büyük Millet Meclisi Dışişleri Komisyonu Başkanı Fuat Oktay, Azerbaycan'ın Ermenistan ile anlaşma henüz nihai olarak imzalanmadan önce dahi süreci fiilen uygulamaya başlamasının, ülkenin özgüveninin açık bir göstergesi olduğunu vurguladı.
Fuat Oktay, Azerbaycan ziyareti kapsamında gerçekleştirdiği değerlendirme toplantısında konuya ilişkin açıklamalarda bulundu.
Oktay, Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki normalleşme sürecinin Türkiye-Ermenistan ilişkilerine de doğrudan yansıyacağını belirterek, sürecin hız kazanmasının bölgeyi çatışma ortamından uzaklaştırarak barış ve kalkınma zeminine taşıyacağını ifade etti.
Oktay sözlerine şöyle devam etti: "Bu çerçevede bizim de Ermenistan ile görüşmelerimiz başladı. Resmi pasaportlara yönelik vize uygulamalarında ilerleme kaydedildiğini görüyoruz. Aynı şekilde, Türk Hava Yolları nezdinde karşılıklı uçuşların başlatılması yönünde de bir hareketlilik söz konusu. Ümit ediyoruz ki bu gelişmeler çok hızlı ilerler ve bölgenin gündemi artık çatışmalarla değil; barış, refah ve kalkınma hedefleriyle şekillenir."
Töhfe Samet
Oxu.Az