Konya'da gerçekleştirilen asayiş kontrolünde, bir kişinin cebinden yavru piton yılanı çıktı.
Oxu.Az'ın haberine göre, yılan, Tarım ve Orman Bakanlığı'na bağlı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü (DKMP) ekiplerince güvence altına alınırken, kişiye idari para cezası uygulandı.
Emniyet ekiplerinin rutin denetimi sırasında, bir kişinin cebinde yavru bir piton taşıdığı tespit edildi. Olay, hemen DKMP yetkililerine bildirildi. Bölgeye gelen ekipler, pitonu alarak güvenli bir şekilde koruma altına aldı. Yapılan incelemede, yılanın doğadan izinsiz olarak alındığı belirlendi.
Pitona, Karatay Hayvanat Bahçesi'nde veteriner hekimler tarafından sağlık kontrolü yapıldı. Yılan, gerekli bakım ve gözlemler sonrasında uygun koşullarda barındırılacak.
DKMP, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, 'Yaban hayvanlarını izinsiz almak, bulundurmak veya satmak yasaktır ve cezai yaptırım gerektirir. Doğaya birlikte sahip çıkalım.' ifadelerini kullandı. Ayrıca, vatandaşlara yaban hayvanlarının doğadan izinsiz alınmasının ekosisteme zarar verdiği ve bu tür davranışların hem hayvan sağlığını hem de doğal dengeyi olumsuz etkilediği hatırlatıldı.
Tarım ve Orman Bakanlığı, son dönemde artan yasa dışı hayvan ticareti ve doğadan izinsiz hayvan toplama girişimlerine karşı denetimlerini artırmış durumda.
Vatandaşın Cebinden Çıkan Piton Yılanına El Konuldu!🐍
— Milli Parklar (@milliparklar) October 20, 2025
Konya'da emniyet güçleri tarafından gerçekleştirilen asayiş kontrolü sırasında bir şahsın cebinden yavru piton yılanı çıktı ve durum ekiplerimize bildirildi.
📍 Olay yerine intikal eden ekiplerimiz tarafından piton yılanına… pic.twitter.com/sWYFBKuSF4