Muş'ta şebeke suyunda belirlenen limitlerin üzerinde değerler saptanması üzerine İl Sağlık Müdürlüğü vatandaşları uyardı. Gerçekleştirilen müdahalelerin ardından serbest klor seviyelerinin yasal düzenlemelere uygun hale getirildiği bildirildi.
Muş'ta şebeke suyuyla ilgili gerçekleştirilen incelemelerde bazı parametrelerin belirlenen sınırları aşması üzerine İl Sağlık Müdürlüğü halka uyarı yaptı. Müdürlüğün ilk duyurusunda, şebeke suyunun içme, yemek yapma ve ağız temasının olduğu kullanımlar için tercih edilmemesi istendi.
Gelişmelerin ardından Muş İl Sağlık Müdürlüğü'nden ikinci bir açıklama yapıldı. Son ölçümler ve yürütülen işlemler neticesinde, şebeke suyundaki serbest klor miktarının yasal düzenlemelerde belirtilen seviyelere ulaştırıldığı kamuoyuyla paylaşıldı.
Müdürlükten yapılan duyuruda, il genelinde içme suyuna yönelik izleme ve kontrol faaliyetlerinin kesintisiz devam ettiği belirtildi. Açıklamada şu ifadeler kullanıldı:
"Yapılan son çalışmalar kapsamında Muş il merkezi genelinde şebeke suyunun serbest klor düzeyleri, Müdürlüğümüzce gerçekleştirilen denetimler ve yürütülen hassas çalışmalar neticesinde mevzuatta öngörülen seviyelere getirilmiştir. Halk sağlığını korumaya yönelik tedbirlerimiz ve düzenli kontrollerimiz hassasiyetle sürdürülmektedir."
Anadolu Ajansı