Özbekistan Cumhurbaşkanı Şevket Mirziyoyev, yarın Ankarada gerçekleşecek Türkiye-Özbekistan Yüksek Düzeyli Stratejik İşbirliği Konseyi 4. Toplantısı'na katılmak üzere Türkiye'ye gidiyor.
Toplantı, iki ülke arasındaki ekonomi, eğitim, yatırım ve diğer iş birliği alanlarında yeni somut adımların atılması için önemli bir fırsat olarak görülüyor. Bu zirveyle Türkiye ve Özbekistan arasındaki ilişkilerin yeni bir döneme girmesi bekleniyor.
Konuyla ilgili açıklama yapan TBMM Türkiye-Özbekistan Dostluk Grubu Başkanı Osman Mesten bu ziyaretin, tarihî ve kültürel bağları güçlü olan iki ülke arasındaki kardeşlik ilişkilerini daha da kuvvetlendireceğini belirtti. O, "Özbekistan bizim ata topraklarımız" ifadesiyle iki ülke arasındaki derin tarihî bağ vurguladı.
Zirve sırasında ayrıca yurtdışındaki ilk Özbek okulu için temel atma töreni yapılması planlanıyor.
Türkiye ile Özbekistan arasındaki ticaret hacmi yaklaşık 3,1 milyar dolar seviyesinde bulunuyor. İki ülke arasındaki ticaret hacminin 5 milyar dolara çıkarılması için çalışmaların sürüyor. Özbekistan'da faaliyet gösteren yaklaşık 2100 Türk şirketinin ülke ekonomisine ve istihdamına katkı sağladığı belirtildi.
A Haber