Türkiye İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, sosyal medya hesabında İstanbul Kağıthane'de trafikte tehlikeli şekilde araç kullanarak bir aracın önünü kesmeye çalışan iki sürücünün yakalandığını açıkladı.
Oxu.Az'ın haberine göre, Yerlikaya, "Gereği yapıldı" diyerek duyurduğu açıklamasında, trafikte öfkeye kapılmanın ağır sonuçlara yol açabileceğini hatırlattı.
Yerlikaya, geçtiğimiz günlerde saldırı sonucu hayatını kaybeden öğretmen Abdullah Gül'ü hatırlatarak, sürücülere şu uyarıda bulundu: "Aracın önünü kesip kavga ettiniz diyelim. Sonunda pişman olmayacak mısınız? Değer miydi demeyecek misiniz? Anlık öfkelerinize yenilmeyin. Trafik kuralları hepimiz için var."
Bakan, yeni Trafik Kanunu Teklifi kapsamında saldırı amacıyla araçtan inen, yol kapatan veya trafikte tehdit oluşturan sürücülere ağır yaptırımlar uygulanacağını belirtti. Yeni düzenlemeye göre:
- 180 bin TL idari para cezası,
- 60 gün sürücü belgesine el koyma,
- 60 gün araç trafikten men yaptırımı uygulanacak.
Yerlikaya, bu cezaların caydırıcı olduğuna dikkat çekerek, "Aracı ve ehliyeti 60 gün alınan bir sürücü aynı hareketi tekrar eder mi?" sorusunu yöneltti. Vatandaşlara da çağrıda bulunan Bakan, "Trafikte bu tür tehlikeli sürüşler gördüğünüzde 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirin. Biz gereğini yaparız." ifadelerini kullandı.
Bakan, paylaşımında konuyla ilgili görüntülere de yer verdi.
GEREĞİ YAPILDI ✅
— Ali Yerlikaya (@AliYerlikaya) November 26, 2025
ARACIN PEŞİNDEN GİDİP ÖNÜNÜ KESMEYE ÇALIŞMAK…BU NEDİR? BU NASIL BİR ARAÇ KULLANMA KÜLTÜRÜDÜR?
İstanbul'un Kağıthane ilçesinde trafik güvenliğini tehlikeye düşüren Ç.Ö. ve M.Y.Ö. yakalandı. Gereği Yapıldı ✅
Aracın önünü kesip kavga ettiniz diyelim. Daha yeni… pic.twitter.com/1tYRMUFd9C