Türkiye Adalet Bakanı Akın Gürlek, 2026 yılının ilk çeyreğinde Türkiye'nin yabancı ülkelerden iade talebinin toplam 76 olduğunu açıkladı.
Gürlek, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "kırmızı bülten" kapsamında suçluların Türkiye'ye iadelerine ilişkin bilgi verdi. Bakan Gürlek, bu iadelerin 35'inin Gürcistan, 19'unun Almanya, 5'inin Karadağ, 2'sinin Irak ve 2'sinin Yunanistan'dan gerçekleştiğini belirtti.
Ayrıca, Arjantin, Arnavutluk, Belçika, Bulgaristan, Ermenistan, Hırvatistan, Kırgızistan, Kolombiya, Kosova, Kuzey Makedonya, Slovenya, Birleşik Krallık ve İtalya'dan da suçlu iadesi yapıldığını aktardı.
Gürlek, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
"Adalet Bakanlığımızın yürüttüğü ve İçişleri Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığımızın koordinasyonunda sürdürülen bu süreç, Türkiye'nin kurumsal kapasitesini ve kararlılığını ortaya koymaktadır. Suçla mücadele kapsamında yürütülen uluslararası iş birliği dolayısıyla adı geçen ülkelerin yetkililerine teşekkür ediyorum. Ayrıca, bu süreçte yakın koordinasyon içerisinde çalışan İçişleri Bakanlığı ve Dışişleri Bakanlığı'na katkılarından dolayı şükranlarımı sunuyorum. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde, suçla mücadelede ulusal ve uluslararası düzeydeki işbirliğimizi güçlendirerek yolumuza devam edeceğiz."
Haber Global