Türkiye İletişim Başkanlığı tarafından İstanbul'da gerçekleştirilen Uluslararası Stratejik İletişim Zirvesi kapsamında, İletişim Başkanlığı ile Azerbaycan Cumhuriyeti Medya Kalkınma Ajansı arasında mutabakat zaptı imzalandı.
Bu yıl beşincisi düzenlenen Uluslararası Stratejik İletişim Zirvesi (STRATCOM 2026) kapsamında, İletişim Başkanlığı ile Azerbaycan Cumhuriyeti Medya Kalkınma Ajansı, "Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı ile Azerbaycan Cumhuriyeti Medya Kalkınma Ajansı Arasında Türkiye - Azerbaycan Ortak Medya Platformu Kapsamında Ortak Çalışma Komisyonu ve Komitelerinin Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zaptı"nı imzaladı.
Mutabakat zaptını, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Burhanettin Duran ile Azerbaycan Cumhuriyeti Medya Kalkınma Ajansı Başkanı Ahmed İsmayilov birlikte imzaladı.
Türkiye - Azerbaycan Ortak Medya Platformu Kapsamında Ortak Çalışma Komisyonu ve Komitelerinin Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zaptı, dijital ve sosyal medya, görsel-işitsel medya, stratejik iletişim ve kriz yönetimi alanlarında Türkiye ile Azerbaycan arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesini öngörüyor.
Ortak Çalışma Komisyonu ve daimi komiteler kurulacak
Mutabakat zaptı ile taraflar, Türkiye-Azerbaycan Ortak Medya Platformu bünyesinde Ortak Çalışma Komisyonu ve daimi komitelerin oluşturulması konusunda anlaşmaya vardı.
Türkiye - Azerbaycan Ortak Medya Platformu, 10 Aralık 2020 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Azerbaycan ziyareti sırasında imzalanan "Türkiye ile Azerbaycan Arasında Medya Alanında Stratejik İş Birliğine İlişkin Mutabakat Zaptı" çerçevesinde kurulmuştu.
Platformun amacı, iki ülke medyası arasında entegrasyonu güçlendirmek, kamuoylarının doğru bilgilendirilmesini sağlamak ve dezenformasyonla ortak mücadele yürütmektir.
Burhanettin Duran: İş birliğimiz daha da derinleşecek
İletişim Başkanı Burhanettin Duran, imzalanan mutabakat zaptına ilişkin yaptığı değerlendirmede, kurumlar arasında daha güçlü bir iletişim köprüsü kurulacağını vurguladı.
Duran, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı:"Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde, dost ve kardeş ülke Azerbaycan ile dijital ve sosyal medya, görsel-işitsel medya, stratejik iletişim ve kriz yönetimi alanlarında bilgi, tecrübe ve teknoloji paylaşımını artırarak kurumlarımız arasında daha güçlü bir iletişim köprüsü kurmayı hedefliyoruz.
Türkiye-Azerbaycan Ortak Medya Platformu kapsamında Ortak Çalışma Komisyonu ve daimi komitelerin kurulmasını öngören mutabakat zaptının hayata geçmesiyle medya ve iletişim alanındaki iş birliğimizin daha da derinleşeceğine inanıyor; hayırlı olmasını diliyorum."


Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığımız tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen Uluslararası Stratejik İletişim Zirvesi (STRATCOM Zirvesi) 2026 kapsamında, Azerbaycan Cumhuriyeti Medya Kalkınma Ajansı Başkanı Sayın Ahmad İsmayilov ile “Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim… pic.twitter.com/vjq9tKqv4J
— Burhanettin Duran (@burhanduran) March 27, 2026
TRT Haber