İstanbul'da çıkar amaçlı örgüt kurarak bebeklerin ölümüne neden olan Yenidoğan Çetesi'nin yöneticileri ve üyelerinin yargılandığı davanın 7. duruşması görüldü. Mahkeme, 3 sanığın tahliyesine karar verdi.
Oxu.Az'ın Türkiye Gazetesi'nden aktardığı habere göre, İstanbul'da bebekleri, kendilerinin anlaşmalı olduğu hastanelere sevk ederek haksız kazanç sağlayan ve ihmali davranışlar sergileyerek ölümlerine neden olan Yenidoğan Çetesi'ne yönelik düzenlenen ikinci dalga operasyona ilişkin hazırlanan iddianame geçtiğimiz günlerde tamamlandı. Çete lideri olduğu iddia edilen Fırat Sarı ve diğer şahıslara yönelik hazırlanan ve ana dava dosyasıyla birleştirilen iddianameyle sanık sayısı 61'e yükselmişti.
Bakırköy 22. Ağır Ceza Mahkemesi'nde adliye konferans salonunda görülen duruşmanın 5. gününde devam ediyor. Duruşmaya, 6 tutuklu ve bazı tutuksuz sanıklar ile tarafların avukatları katıldı. Bazı tutuklu ve tutuksuz sanıklar ise Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla duruşmaya bağlandı. Mahkeme, sanıkların yoklamalarını aldıktan sonra savunma yapan avukatlar, müvekkillerinin tahliyesini talep etti. Ardından mahkeme heyeti, duruşmaya 2 saat ara verdi.
Ara kararını açıklayan mahkeme heyeti, TRG Hospital Hastanesi'nde doktor olarak çalışan ve 112 sistemi kullanılmaksızın hasta sevki ve basamaklarda oynama yaparak, gerçeğe aykırı epikriz düzenleyip ilaçları SGK'ya fatura ettirdiği iddiasıyla tutuklu bulunan sanık Mehmet Gürül, yenidoğan yoğun bakım hemşireleri Cansu Akyıldırım ve Sümeyye Nur Taşçı'nın "yurt dışına çıkış yasağı" tedbiriyle tahliyelerine hükmetti. Fırat Sarı ve diğer bazı sanıkların ise tutukluluk halinin devamına karar verildi ve duruşma erteledi.