'Yenidoğan Çetesi' soruşturmasını yürüten Cumhuriyet Savcısı Yavuz Engin'e yönelik tehdit iddiasıyla açılan davada mütalaa açıklandı. Mustafa Kemal Zengin'in de aralarında yer aldığı 13 sanıklı davanın duruşmasında savcılık, Zengin hakkında toplamda 8 yıla kadar hapis cezası talep etti. Duruşma, sanık tarafının mütalaaya karşı savunma hazırlaması amacıyla 17 Şubat tarihine ertelendi.
Yenidoğan Çetesi davasının soruşturma sürecinde Cumhuriyet Savcısı Yavuz Engin'i makamında tehdit ettiği iddia edilen Mustafa Kemal Zengin ile birlikte toplam 13 sanık hakim huzuruna çıktı. Bakırköy 21. Ağır Ceza Mahkemesi'nde gerçekleştirilen duruşmaya tutuklu sanık Mustafa Kemal Zengin ve farklı bir suçtan tutuklu bulunan Muhammed Emin Orhan, SEGBİS sistemi üzerinden iştirak etti.
Duruşmada Aylin Arslantatar dahil 5 tutuksuz sanık, müşteki Beyda Nur Danış ve tarafların avukatları hazır bulundu.
Müşteki Beyda Nur Danış ifadesinde, "Aylin ablayı annemin arkadaşı olması sebebiyle 20 senedir tanıyorum. Müşteki Halil Emre Yılmaz'la alakalı bir davam mevcuttu. Ailesinden gelen tehditle ilgili bir davaydı. Biz de avukatımız olması için Aylin ablayı aradık. Bu süreçte Aylin ablanın ofisine gittim. Oraya gittiğimde Mustafa Kemal Zengin'i iki üç kez gördüm. Mustafa Kemal Zengin'le Aylin ablanın arkadaşı sıfatıyla tanıştım. Mustafa Kemal Zengin benim meselelerime hakim olmaya başladı. Numaram değişse de tehditler sürdü. Mustafa Kemal Zengin bana 'konuşuruz, hallederiz bu meseleyi çözeriz. Sen korkma. Gerekirse karşı tarafla da görüşürüm.' dedi. Bu nedenle benim ve Halil Emre Yılmaz'ın numaraları annem tarafından Aylin Arslantatar'a iletildi. O da görüşme yapması için Mustafa Kemal Zengin'e gönderdi. Numaram yalnızca iletişim kurulsun diye verildi. Benim telefon numaram zaten Aylin Arslantatar'da mevcuttu, bir şey olursa aranmam için Mustafa Kemal Zengin'e gönderildi. Büyükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı'nda ifade verirken baskı hissettim, görüşmelerimin ele geçirilmesi nedeniyle korktum. Bu sebeple şikayetçi olduğumu belirttim. Ben şikayetçi değilim. Davaya katılmak istemiyorum" şeklinde konuştu.
Tanık Zeynep Tuhan beyanında, "Sanık Aylin Arslantatar'ı 2017-2018 yıllarından avukat asistanı olarak görev yaptığım büroda tanırım. Zamanla aramızda samimi bir dostluk kuruldu. Tarık Arslantatar'ı Aylin'in kardeşi olması dolayısıyla tanırım. Mustafa Kemal Zengin'in yeğeninin bir dosyası bulunuyordu. Aylin abla o dosyada avukat olarak yer alıyordu. Ben Mustafa Kemal Zengin'i müsteşar olarak bilirdim. Ben, Aylin abla ile Yavuz Engin'in samimi arkadaş olduklarından haberdarım. Kız kıza sohbet ettiğimizde zaman zaman Yavuz Engin'le mesajlarını gösterirdi. Telefon görüşmelerine defalarca tanık oldum. Yavuz Engin, terör bürosuna atanınca ona çikolata ve çiçek göndermişti. Biz Aylin'le sık sık telefonda konuşurduk, bana birçok derdini aktarırdı. Zaten dosyaya yansıyan bir telefon görüşmemiz mevcut. Bu görüşmede Aylin abla bir savcının tehdit aldığından söz ederken önce bana savcının Yavuz olduğunu söylememişti. Konuşmada Aylin, Mustafa Kemal Zengin'den savcıyla ilgili duyduklarını aktardı. Hatta duyduklarına dayanarak ne yapması gerektiğini danıştığını, bu yüzden Yavuz Engin'e anlatmaya karar verdiğini, Yavuz Engin'in de ondan yardım talep ettiğini ifade etti. Hatta tehdit edildiği belirtilen tutuklu kişiyle (Tuğçe Toptemel) ilgili ne yapması gerektiğini savcının ona sorduğunu ve kendisinin de 'Ne yaparsan yap' diye yanıt verdiğini bana aktarmıştı. Ben ilk olayı duyduğumda Aylin abla sen herkese yardım edemezsin şeklinde tepki vermiştim. Sonraki görüşmelerde Aylin abla bana savcının tehdit edilmesi olayını Mustafa Kemal Zengin'den öğrendiğini söyledi. Biliyorsun zaten Mustafa Kemal Zengin'in çevresi oldukça geniş, eli kolu uzun, savcının tehdit olayını bana o anlattı dedi. Yavuz Engin'in Aylin ablaya ilgisi vardı. Hem arkadaştılar hem de başka konuları mevcuttu. Aylin abla bazen Büyükçekmece'deki dosyalarla ilgili bilgi alırdı" dedi.
Yavuz Engin'in zabıt katibi O.Ö. tanık olarak verdiği ifadede, "Yavuz savcının yanında yaklaşık 2-2,5 yıl çalıştım. Kendisinin tehdit edildiğine şahit olmadım ancak yenidoğan dosyasıyla ilgilendiğimiz dönemde savcı Engin'in telefonu çaldı. Engin telefonu hoparlöre alarak konuşmaya başladı. Telefondaki ses 'Yavuz konuşmamız lazım, birisini tutuklamışsın sana çok kızgınlar. Bu kişiler çok tehlikeli senin hakkında her şeyi biliyor' dedi. Bunun üzerine savcı Yavuz Engin telefonu hoparlörden çıkararak pencere önüne geçti ve konuşmayı sürdürdü, uzun süre konuştular. Telefon kapandıktan sonra konunun ne olduğunu sordum. Savcı bana, arayanın Aylin isimli bir avukat olduğunu belirtti ve yenidoğan tahliyesi için uğraştıklarını ifade etti. Bana 'Bu hiç normal bir arama değil tutanak tutalım bunun hakkında' dedi. Tüm bildiklerim bundan ibaret" şeklinde ifade verdi.
Sanık Aylin Arslantatar ise, "Bebekleri koruma içgüdüsüyle hareket ettiğim için suçlu ilan ediliyorum. Dost olarak yaklaştığım açık ve nettir. Bugün olsa yine Yavuz'u korurum. Ben vatandaşlık görevimi yerine getirdim. Adli kontrol tedbirimin kaldırılmasını istiyorum" dedi.
Cumhuriyet savcısı mütalaasında, sanık Mustafa Kemal Zengin hakkında 'Kişisel verileri hukuka aykırı ele geçirme' suçundan 2 yıldan 4 yıla kadar, 'Görevi yaptırmamak için direnme' suçundan ise 2 yıldan 4 yıla kadar olmak üzere toplamda 4 yıldan 8 yıla kadar hapis cezası istendi. Sanık Aylin Arslantatar hakkında 'Kişisel verileri hukuka aykırı ele geçirme' suçundan 2 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası verilmesi talep edildi. Diğer 11 sanık için ise beraat istendi. Duruşma, sanıkların mütalaaya karşı savunma hazırlaması için 17 Şubat'a ertelendi.
DHA