"1998 yılının Kasım ayında AGİT eş başkanları genel devlet ilkelerini öneriyorlardı. Orada Azerbaycan ve Dağlık Karabağ'ın bir ülkeyi oluşturduğu belirtiliyordu. "Oluşturmak" ifadesi ister istemez herhangi bir süreç hakkında işarettir. Yani anayasal bir süreç yürütülmeliydi. İlk aşamada tam da bu meseleye Azerbaycan tarafı olumlu bakıyordu. Çünkü burada açıkça bir ülkenin parçası olacaklardı."
Oxu.Az'ın haberine göre, bunu İctimai TV'de yayınlanan "Temas Hattı" programında Azerbaycan eski Dışişleri Bakanı Tofig Zülfügarov söyledi.
Onun sözlerine göre, Ermeniler bu meseleyi farklı şekilde gösteriyorlardı:
"Yani herhangi bir süreç gerçekleşmeliydi ve bu süreçte belirlenmeliydi ki, Dağlık Karabağ ya herhangi bir statüyle Azerbaycan'ın içinde olacak, ya da hiç olmayacak. Tehlikeyi göz önünde bulundurarak, biz ortak devlet meselesini gündemden çıkardık. Ben o zamanlar bu konuda talimat aldıktan sonra gece Polonya Dışişleri Bakanı ile görüştüm. O dedi ki, eğer siz razı değilseniz, biz bunu belgeden çıkarabiliriz. Böylece, mesele çözüme kavuştu. Ertesi gün artık bu mesele metinde yoktu ve Ermenilerin vereceği tepki için artık geçti."
Konuyla ilgili daha ayrıntılı video materyalini sunuyoruz: