Azerbaycan Cumhuriyeti Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov, Viyana'da düzenlenen Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı (AGİT) Bakanlar Konseyi 32. Toplantısı kapsamında AGİT Genel Sekreteri Feridun Sinirlioğlu ile bir araya geldi.
Oxu.Az'ın haberine göre, Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı'ndan konuyla ilgili açıklama yapıldı.
Görüşmede, Azerbaycan-AGİT ikili iş birliği gündeminin ana yönleri, AGİT'in şu anda karşı karşıya olduğu zorluklar, bölgesel ve uluslararası güvenlik konuları, bölgedeki mevcut durum ve Azerbaycan-Ermenistan barış süreci ele alındı.
Avrupa'da güvenliğin ciddi zorluklarla karşı karşıya olduğu şu dönemde, özellikle egemenlik, toprak bütünlüğü ve uluslararası alanda tanınan sınırların dokunulmazlığı ilkeleri olmak üzere uluslararası hukuk normlarının koşulsuz uygulanmasının teşvik edilmesinin önemi vurgulandı.
Bakan Ceyhun Bayramov, çatışma sonrası dönemde bölgedeki mevcut durum ve gerçekler, Washington Zirvesi'nin sonuçları ve ülkemizin barış süreci çerçevesindeki beklentileri hakkında karşı tarafa bilgi verdi.
İşgal döneminden kalma Minsk Süreci ve ilgili yapıların kaldırılmasının, AGİT faaliyetlerinin etkinliği ve bölgesel gerçeklere uygun çalışmaların düzenlenmesi açısından önemi vurgulandı ve elde edilen sonuçlar takdir edildi.
Görüşmede ayrıca, AGİT içindeki karşılıklı ilgi alanları ve daha geniş bölgedeki güvenlik durumu hakkında görüş alışverişinde bulunuldu.
Azerbaycan Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov, AGİT Genel Sekreteri Feridun Sinirlioğlu ile görüştü.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı X hesabı üzerinden açıklama yapıldı.
Açıklamada, Viyana'da gerçekleştirilen AGİT 32. Bakanlar Konseyi Toplantısı çerçevesinde gerçekleşen görüşmede tarafların, Azerbaycan-AGİT ikili iş birliğinin mevcut gündemi ve perspektifleri, AGİT'in şu anda karşı karşıya olduğu zorluklar, bölgesel ve uluslararası güvenlik meseleleri, geniş bölgedeki durum ve ayrıca Azerbaycan-Ermenistan barış süreci hakkında fikir alışverişinde bulundukları ifade edildi.
Minister of Foreign Affairs of #Azerbaijan @Bayramov_Jeyhun met with the Secretary General Feridun Sinirlioğlu @OSCESecGen on the margins of the 32nd Ministerial Council meeting of #OSCE in Vienna.
— MFA Azerbaijan 🇦🇿 (@AzerbaijanMFA) December 4, 2025
At the meeting, the sides exchanged views on the current agenda and… pic.twitter.com/gPdUuSEaw6