Bugün AGİT Parlamenter Asamblesi'nin İstanbul'da gerçekleştirilen 23. sonbahar oturumu çerçevesinde Azerbaycan ve Ermenistan parlamento heyetleri arasında ikili görüşme gerçekleştirildi.
Bu konuda Oxu.Az'a Milli Meclis'in Basın ve Halkla İlişkiler Bölümü'nden bilgi verildi.
Görüşme, Azerbaycan ve Ermenistan parlamento başkanları arasında 21 Ekim 2025 tarihinde Cenevre'de yapılan görüşmeler çerçevesinde elde edilen anlaşma temelinde gerçekleşti.
Görüşmede Washington zirvesinin olumlu rolü belirtildi, elde edilen anlaşmalar ve Azerbaycan ile Ermenistan arasında barışın güçlendirilmesi yönünde atılan bir sonraki adımlar, ayrıca her iki ülke parlamentolarının bu sürece desteğinin önemi hakkında fikir alışverişinde bulunuldu.
Görüşme sırasında iki ülke arasında gerçekleştirilen güven artırıcı önlemlerde parlamentoların rolüne değinildi, ayrıca parlamento üyeleri arasında uluslararası kuruluşlar çerçevesinde yapıcı diyaloğun önemi vurgulandı.