Azerbaycan Cumhuriyeti Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov ile İran İslam Cumhuriyeti Dışişleri Bakanı Seyyid Abbas Arakçi arasında telefon görüşmesi gerçekleşti.
Bu konuda Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı'ndan açıklama yapıldı.
Telefon görüşmesi sırasında taraflar bölgedeki mevcut güvenlik durumu ve elde edilen ateşkes hakkında fikir alışverişinde bulundular.
Bakan Ceyhun Bayramov, ilan edilen ateşkesi memnuniyetle karşıladı. Ateşkesin sağlanmasının gerginliğin azaltılması, müzakerelerin başarıyla sonuçlanması ve istikrarın tesis edilmesi açısından önemi vurgulandı.
Ateşkesin elde edilmesinde arabulucu ülkelerin, özellikle de dost ve kardeş Pakistan'ın rolü takdirle karşılandı.
Bakan Ceyhun Bayramov, ateşkes rejimine uyulmasının önemini belirterek, durumun diplomatik yollarla çözümünün önemini dikkat çekti ve İslamabad'da yapılacak müzakerelerin sonuç odaklı ve verimli olacağından umutlu olduğunu bildirdi.
Ceyhun Bayramov, Azerbaycan'ın her zaman bölgede kalıcı barışın, güvenliğin ve iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik girişimleri desteklemeye hazır olduğunu vurguladı.
Bakanlar ayrıca karşılıklı ilgi duyulan diğer konuları da görüştüler.
Oxu.Az