"Barış Köprüsü" girişimi çerçevesinde Azerbaycan ve Ermenistan sivil toplum temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen yuvarlak masa çalışmalarına ikinci oturumla devam etti.
10-12 Nisan tarihleri arasında düzenlenen yuvarlak masada iki ülkenin sivil toplum temsilcileri arasında diyalog ve doğrudan temasların teşviki meseleleri müzakere ediliyor.
Belirtelim ki, bugün Ermenistan heyeti Azerbaycan'a kara sınırı üzerinden, delimitasyon ve demarkasyon yapılmış bölgeden giriş yaptı, tüm ilgili sınır ve pasaport kontrol prosedürlerinden geçti.
Sivil toplum temsilcileri arasındaki diyalog, 2025 yılı 8 Ağustos'ta Washington şehrinde Azerbaycan, Ermenistan ve ABD liderlerinin katılımıyla gerçekleştirilen üçtaraflı zirvede onaylanan ikitaraflı barış gündemi çerçevesinde yürütülmektedir.
Toplantının gündemine barış sürecinin mevcut durumu, "Barış Köprüsü" girişimi katılımcılarının kendi ülkelerinde yürüttükleri faaliyetler ve elde edilen sonuçlar ile bölgedeki durumun müzakeresi dahildir.
AZƏRTAC
"Barış köprüsü" girişimi çerçevesinde Azerbaycan ve Ermenistan'ın sivil toplum temsilcilerinin katılımıyla yuvarlak masa toplantısı başladı.
Yuvarlak masada iki ülkenin sivil toplum temsilcileri arasında diyalog ve doğrudan temas kurulmasının teşviki müzakere ediliyor.
Belirtelim ki, bugün Ermeni heyeti Azerbaycan'a kara sınırı üzerinden, delimitasyon ve demarkasyon yapılmış bölgeden giriş yapmış, tüm ilgili sınır ve pasaport kontrol prosedürlerinden geçmiştir.
Sivil toplum temsilcileri arasındaki diyalog, 2025 yılının 8 Ağustos'unda Washington'da Azerbaycan, Ermenistan ve ABD liderlerinin katılımıyla gerçekleştirilen üçlü zirvede onaylanan ikili barış gündemi çerçevesinde yürütülmektedir.
Toplantının gündemine barış sürecinin mevcut durumu, "Barış köprüsü" girişimi katılımcılarının kendi ülkelerinde gerçekleştirdikleri faaliyetler ve elde edilen sonuçlar ile bölgedeki durumun müzakeresi dahildir.
AZƏRTAC