Bugün Türkiye ve Azerbaycan arasında diplomatik ilişkilerin tesis edilmesinin 34. yılı. Türkiye'nin Azerbaycan'daki Büyükelçiliği, bu tarihi günün anlam ve önemiyle ilgili sosyal medya hesapları üzerinden tebrik mesajı paylaştı.
Mesajda şu ifadelere yer verildi:
"Türkiye - Azerbaycan diplomatik ilişkilerinin tesisinin 34. yıl dönümü kutlu olsun. "Türkiye ve Azerbaycan arasında Diplomatik İlişkilerin Yeniden Tesisine Dair Protokol"ün 14 Ocak 1992 tarihinde imzalanmasıyla ülkelerimiz arasında kurulan diplomatik ilişki, "iki devlet, tek millet" anlayışıyla bugün stratejik müttefiklik ve kardeşlik temelinde her alanda daha da güçlenerek devam etmektedir. Karşılıklı saygı, güven ve ortak tarih bilinciyle şekillenen bu güçlü bağların, bölgemizin barışına, istikrarına ve refahına katkı sunmaya devam edeceğine inanıyoruz."
Türkiye - Azerbaycan diplomatik ilişkilerinin tesisinin 34. yıl dönümü kutlu olsun. 🇦🇿🤝🇹🇷
— Türkiye in Azerbaijan (@TC_BakuBE) January 14, 2026
"Türkiye ve Azerbaycan arasında Diplomatik İlişkilerin Yeniden Tesisine Dair Protokol"ün 14 Ocak 1992 tarihinde imzalanmasıyla kurulan ülkelerimiz arasındaki diplomatik ilişki, “iki…