Azerbaycan Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov ile AGİT Genel Sekreteri Feridun Sinirlioğlu arasında genişletilmiş formatta görüşme başladı.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı bilgi paylaştı.
Görüşmede güvenin yeniden tesisi ve kalıcı barış için temel olarak AGİT'in egemenlik ve toprak bütünlüğü gibi ilkelerinin önemi vurgulandı.
AGİT'in yeni gerçeklere uyarlanması, çok taraflı işbirliğinin güçlendirilmesi ve örgüt çerçevesinde ortaya çıkan tehditlerin çözümü hakkında görüşler paylaşıldı.
An expanded format meeting between Foreign Minister @Bayramov_Jeyhun and @OSCE SecGen Feridun Sinirlioğlu has started.
— MFA Azerbaijan 🇦🇿 (@AzerbaijanMFA) April 25, 2025
The importance of OSCE principles such as sovereignty and territorial integrity was emphasized as a foundation for restoring trust and sustainable peace.
Views… pic.twitter.com/JY4TucR0Pe
Azerbaycan Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov, 25 Nisan'da Bakü'de AGİT Genel Sekreteri Feridun Sinirlioğlu ile görüştü.
Oxu.Az bildiriyor ki, karşılama töreninden sonra gerçekleştirilen baş başa görüşmede taraflar, Azerbaycan-AGİT işbirliğinin durumu ve perspektifleri, bölgesel güvenlik meseleleri ve Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki normalleşme sürecini müzakere ettiler.
Foreign Minister @Bayramov_Jeyhun welcomed @OSCE Secretary General Feridun Sinirlioğlu @AzerbaijanMFA during his visit to Baku, Azerbaijan. pic.twitter.com/9gtLwJ5Grq
— MFA Azerbaijan 🇦🇿 (@AzerbaijanMFA) April 25, 2025
AGİT bölgesinde gelişen durum ele alındı, diyalog ve istikrarın önemi vurgulandı.
In a tête-à-tête meeting, the sides discussed the state and prospects of Azerbaijan–OSCE cooperation, regional security affairs, and the normalization process between Azerbaijan and Armenia.
— MFA Azerbaijan 🇦🇿 (@AzerbaijanMFA) April 25, 2025
The evolving situation in the OSCE area was addressed and the need for dialogue and… pic.twitter.com/aoYI1XAPqD