"Azerbaycan, fosil yakıt türlerinin satışından elde ettiği gelirler sayesinde ulaşım ve lojistik altyapısına büyük yatırım yaptı."
Bunu Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, 13. Küresel Bakü Forumu'nun açılış törenindeki konuşmasında belirtti.
Devlet Başkanı, Azerbaycan'ın uluslararası yük taşımacılığında vazgeçilmez bir ortak olduğunu vurguladı:
"Bugün biz Doğu-Batı ve Kuzey-Güney koridorları kapsamında vazgeçilmez bir ortağız ve aslında hem Orta Koridor'da hem de Kuzey-Batı koridorunda aktif olarak yer alan ve yatırım yapan tek ülkeyiz. Azerbaycan topraklarında her iki koridor üzerindeki inşaat projeleri tamamen tamamlandı.
Şimdi ise mevcut koridorların yük taşıma kapasitesinin artırılmasına ek kaynak ayırıyoruz, çünkü Azerbaycan topraklarının kullanımına yönelik talep artmaktadır."
Cumhurbaşkanı, Ermenistan ile barışın sağlanmasının ardından Orta Koridor'un yeni güzergahı üzerindeki çalışmaların hızlanacağını belirtti:
"Orta Koridor'un yeni güzergahı üzerinde yakından çalışıyoruz, bu güzergah Ermenistan topraklarından geçecektir. Ermenistan ise bugün böyle olmadığı halde, bağımsız tarihinde ilk kez transit ülkesi olacaktır. Bu da bize Azerbaycan'ın iki bölümünü - ana kısmı ve Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'ni sürdürülebilir ulaşım, enerji, fiber optik kablo ve elektrik hatları, ayrıca potansiyel olarak boru hatları aracılığıyla birleştirme imkanı verecektir. Böylece bu, bizim için, yani genel olarak herkes için karşılıklı kazanç durumu yaratacaktır."
Oxu.Az