Azerbaycan'ın siyaseti, bölgede kurulan tüm bağlantıların ve projelerin her ülke için karşılıklı faydalı olmasına dayanmaktadır.
Yaptığı açıklamada Azerbaycan Cumhurbaşkanı'nın özel görevler temsilcisi Elçin Amirbeyov dile getirmiştir.
"Panelde de bu görüş ifade edildi ki, böyle bir bağlantı konseptine olumlu bakmakla daha sürdürülebilir ve geniş ölçekli iş birliği imkanları ortaya çıkmaktadır. Temel amaç ekonomik kalkınmayı sağlamanın yanı sıra, insani ve diğer alanlarda da iş birliğini güçlendirmektir. Örneğin, biz Zengezur Koridoru'nu Orta Koridor'un bir parçası olarak görüyoruz. Bu, Azerbaycan'ın bölgede jeostratejik bağlayıcı rolünün güçlenmesine yol açmaktadır" diye E. Amirbeyov belirtmiştir.
Cumhurbaşkanı'nın temsilcisi, kardeş Türkiye'nin bu iş birliğinin verimliliğini gördüğünü ifade etmiştir:
"Bu doğrultuda Gürcistan'ı da unutmamak gerekir. Şu anda mevcut olan bağlantılar Azerbaycan'dan Gürcistan üzerinden Türkiye'ye, oradan da Avrupa'ya ulaşmaktadır. Bu iş birliği çerçevesinde ulaşım, lojistik ve enerji alanlarında önemli girişimler hayata geçirilmektedir ve bu girişimler bölgenin kalkınmasına önemli etki göstermektedir ve bu girişimlerden herkes faydalanacaktır."
E. Amirbeyov, geçmişteki siyaseti nedeniyle izolasyon durumunda olan Ermenistan'ın da barış sürecinin sonucu olarak "Kazan-kazan" ilkesinden faydalanabileceğini söylemiştir:
"Ermenistan'ın da kuşkusuz barış sürecine katılması, karşılıklı güvene dayalı ilişkilerin geliştirilmesi önemlidir. O zaman Ermenistan'ın da buradan kazancı olacak, bölgesel ekonomik iş birliğine entegre olabilecektir. İnanıyorum ki, 2026 yılı bu anlamda belirleyici bir yıl olacaktır."
Report