Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefonda bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşmede, ateşkes süreci ve bölgedeki güvenlik durumu ele alındı.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı'ndan yapılan açıklamada, Erdoğan'ın Türkiye'nin ilgili ülkelerle iş birliği içinde ateşkesin sağlanması için yoğun çaba harcadığını ifade ettiği belirtildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, yaklaşan müzakerelerden kalıcı barış ve istikrar için en iyi şekilde yararlanılması gerektiğini vurguladı. Türkiye'nin yeni süreçte dost ülkelerle birlikte her türlü katkıyı sunmaya hazır olduğunu da ekledi.
Ayrıca Erdoğan, İran halkının yaşadığı kayıplar nedeniyle taziyelerini iletirken, Türkiye'nin hedefinin bölgede sağduyu ve diyalog ikliminin tesis edilmesi olduğunu belirtti.
TRT Haber