"Rusya-Ukrayna çatışmasında kan dökülmemesini isteyen tüm ortaklarımızın İstanbul sürecine karşı yapıcı bir yaklaşım sergilemelerini bekliyoruz".
Oxu.Az'ın Haber Global'den aktardığı habere göre, bunu Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ukraynalı mevkidaşı Vladimir Zelenskiy ile görüşmeden sonra ortak basın toplantısında belirtti.
Erdoğan açıklamasında, "Değerli basın mensupları, sizleri en kalpli duygularımla saygıyla selamlıyorum. Sayın Zelenski'yi bugün ülkemizde tekrar ağırlamaktan büyük bir memnuniyet duyuyorum. Hatırlayacaksınız, kendilerini bu yıl içerisinde iki defa daha misafir etmiştik. İkili ilişkilerimizin yanı sıra Ukrayna'daki savaşın çözüme kavuşturulması için görüş alışverişinde bulunmuştuk. Nitekim Sayın Devlet Başkanı'nın Mayıs ayındaki son ziyaretinin hemen ertesinde Ukrayna ve Rusya heyetleri arasında üç yılı aşkın süre başlatılan doğrudan görüşmelere ev sahipliği yaptık. Gerçekleştirilen üç tur müzakerede bilhassa insani konularda ilerleme sağlanması mümkün oldu. Ayrıca taraflar arasında ateşkes ve barışa dair görüşler ile askeri meseleler doğrudan ele alınabildi. Bunların tamamını kıymetli adımlar olarak görüyoruz. Bugünkü görüşmelerimizde de İstanbul sürecinin pragmatik ve sonuç odaklı bir anlayışla sürdürülmesi gereği üzerinde durduk. Her iki taraf için de savaşın yıpratıcı etkilerinin giderek derinleştiği bir dönemde İstanbul görüşmelerinin diplomatik çözüme yönelik çabalarda önemli bir merhale teşkil ettiğine inandığımızı belirttim.
Özellikle enerji altyapılarına yönelik artan saldırılar ve yaşanan can kayıpları her iki taraf için telafisi güç yıkımları da beraberinde getiriyor. İstanbul sürecinin daha kapsamlı bir içerikle artık akut hal alan sorunları giderecek şekilde yeniden devreye girmesinin faydalı olacağı kanaatindeyiz. Bölgede akan kanın durmasını arzu eden tüm ortaklarımızdan da İstanbul sürecine yönelik yapıcı yaklaşım sergilemelerini bekliyoruz." ifadelerini kullandı.