Türk Devletleri Teşkilatı Aksakallar Heyeti Başkanı Binali Yıldırım, Ramazan ve Nevruz Bayramı münasebetiyle Hatay'da yaşayan depremzedelerin Özbekistan'da misafir edileceğini duyurdu.
Yıldırım, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın öncülüğünde ve Özbekistan Cumhurbaşkanı Şevket Mirziyoyev'in teklifi doğrultusunda hayata geçirilen bu program çerçevesinde depremzedelerin beş günlük süreyle Özbekistan'da konuk edileceğini açıkladı.
Programa katılacak depremzedelerin Andican, Semerkant, Buhara ve Harizm gibi önemli şehirleri gezerek Özbekistan'ın zengin tarihi ve kültürel mirasını yakından keşfetme imkânı bulacakları belirtildi. Açıklamaya göre ilk kafile 19 Mart tarihinde Hatay'dan yola çıkacak.
Cumhurbaşkanımız Sayın @RTErdogan ’ın öncülüğünde ve Özbekistan Cumhurbaşkanı Sayın Şevket Mirziyoyev’in teklifi ile Ramazan ve Nevruz Bayramı vesilesiyle Hataylı depremzede kardeşlerimiz beş gün boyunca Özbekistan’da misafir edilecek; Andican, Semerkant, Buhara ve Harizm…
— Binali Yıldırım (@BY) March 18, 2026