ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Irak topraklarında rehin alınan ABD vatandaşı gazeteci Shelly Kittleson'un serbest bırakıldığını doğruladı.
Devlet yetkilisi bu konuda X hesabından bilgi paylaştı.
"Bir süre önce 'Ketaib Hizbullah' grubu üyeleri tarafından kaçırılan Amerikalı gazeteci Shelly Kittleson'un serbest bırakılması haberini vermekten mutluluk duyuyorum" diye Rubio belirtti.
Rubio ayrıca, şu anda ABD yönetiminin gazetecinin Irak'tan güvenli bir şekilde çıkarılması üzerinde çalıştığını ekledi.
Belirtelim ki, Kittleson'un serbest bırakılmasına ilişkin ilk bilgiyi "Ketaib Hizbullah" grubu yayınlamıştı.
Hatırlatalım ki, ABD pasaportu taşıyan kadın gazeteci, 31 Mart'ta Irak başkentinin merkezi bölgesinde, ikamet ettiği otelin yakınında kimliği belirsiz kişiler tarafından kaçırılmıştı. Shelly Kittleson uzun yıllardır Bağdat'ta çalışıyordu ve hazırladığı haberler daha çok Irak'taki silahlı gruplara, ABD ile Irak arasındaki ilişkilere ve bölgedeki güvenlik meselelerine odaklanmıştı. Bir süre sonra ABD Dışişleri Bakanlığı, medya temsilcisinin kaçırılması olgusunu resmi olarak doğrulamıştı.