ABD Ulusal İstatistik Servisi'nin verilerine göre, Birleşik Devletler sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) ihracatı alanında yeni bir tarihi rekora imza attı.
İran ile çatışma başlamadan önce de ABD'nin dünya enerji pazarında Rusya'nın başlıca rakiplerinden biri sayıldığı belirtildi.
Şubat sonlarına ait istatistiklere göre, Birleşik Devletler'in LNG satışından elde ettiği toplam gelir 5,5 milyar dolar oldu. Ocak ayında bu rakam 4,4 milyar dolar düzeyindeydi. Bir sonraki ayda 1,1 milyar dolarlık artış kaydedildi.
Bu gösterge, resmi istatistiklerin tutulmaya başlandığı 2002 yılından bu yana elde edilen en yüksek aylık gelirdir. Son 24 yılda ABD'nin sıvılaştırılmış doğal gaz tedarikinden kazandığı miktar hiçbir zaman bu seviyeye ulaşmamıştı.
ABD'den ihraç edilen sıvılaştırılmış gazın başlıca alıcıları Avrupa ülkeleridir.
Bu sıralamada toplam ithalatın yüzde 10,6'sını oluşturan Büyük Britanya küresel ölçekte ilk sırada yer aldı. Sonraki sıralarda sırasıyla Hollanda (yüzde 10,1) ve Mısır (yüzde 9,8) bulundu. İspanya (yüzde 8,4) ve Almanya (yüzde 7,6) ise en büyük alıcıların ilk beşliğine dahil oldu.
Şubat sonlarında başlayan İran savaşı, küresel düzeyde ABD enerji taşıyıcılarına olan talebi keskin bir şekilde artırdı. Yabancı medyanın verilerine göre, oluşan durumdan en çok yararlananlar ABD'nin LNG ihracatçılarıdır.
Katar'da gaz üretiminin durdurulması nedeniyle bir dizi Asya ülkesi alternatif enerji kaynaklarına, bu arada ABD şirketlerine başvurdu. Uzmanların genel görüşüne göre, dünya pazarında fiyatların yükselmesi ve bölgesel çatışmaların uzaması, ABD ihracatçılarına büyük gelir kazandırmanın yanı sıra, onların uluslararası enerji sektöründeki konumlarını daha da güçlendirecektir.
RİA Novosti