İsrail hükümeti, ABD ve İsrail'in İran'a karşı operasyonunun ve ona karşılık verilen saldırıların ilk döneminde "Demir Kubbe" hava savunma bataryasını ve operatörlerini Birleşik Arap Emirlikleri'ne taşıdı.
"İsrailli yetkililerin ifadelerine göre, ülkenin Başbakanı Binyamin Netanyahu, BAE Devlet Başkanı Muhammed Bin Zayed Al Nahyan'ın aramasının ardından İsrail Savunma Kuvvetleri'ne 'Demir Kubbe' hava savunma bataryasını ve onlarca operatörünü gönderme emri verdi" şeklinde portal bilgi vermektedir.
Belirtildiğine göre, bu, "Demir Kubbe"nin başka bir ülkeye gönderildiği ilk vakadır. Daha önce sistemin konuşlandırılmasına ilişkin bilgi kamuoyuyla paylaşılmamıştı.
İsrailli kaynaklardan biri, "Demir Kubbe"nin BAE'de onlarca İran füzesini vurduğunu bildirdi.
BAE hükümetinin verilerine göre, çatışma başladıktan sonra İran ülke topraklarına yaklaşık 550 balistik ve seyir füzesi, 2.200'den fazla İHA fırlattı. Büyük çoğunluğu vurulabildi, ancak bazıları BAE topraklarındaki askeri ve sivil hedefleri vurmayı başardı.
Axios