İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Lübnan'daki Hizbullah hareketini ateşkes rejimini ihlal etmekle suçladı.
Bakanlar Kurulu'nun haftalık toplantısında konuşan B.Netanyahu, İsrail ordusunun "tehditlerin önünü almak için" Lübnan topraklarına saldırılar düzenlemeye devam edeceğini vurguladı.
"Lübnan'la ilgili İsrail Savunma Kuvvetleri'nin orada aktif olmadığı izlenimi oluşabilir. Ancak ordu aktiftir ve kararlı bir şekilde hareket etmektedir. Anlamak gerekir ki, Hizbullah tarafından yapılan ihlaller fiilen ateşkes rejimini sıfıra indirmektedir. Bizim için temel öncelik İsrail'in, askerlerimizin ve vatandaşlarımızın güvenliğidir" diye başbakan belirtti.
İsrail ve Hizbullah arasında 10 günlük geçici ateşkes rejimi 17 Nisan gece yarısından itibaren yürürlüğe girdi.
TASS