Binyamin Netanyahu, İsrail'in İran kaynaklı "nükleer soykırım" riskini etkisiz hale getirdiğini beyan etti.
Hükümet başkanı bu sözleri Kudüs'te terör kurbanları ve savaş şehitlerinin anısına adanan resmi anma töreninde dile getirdi.
Başbakan, Amerika Birleşik Devletleri ve İsrail'in İran'a karşı ortak askeri adımlarının Yahudi devletinin varlığına yönelik doğrudan varoluşsal tehdidi ortadan kaldırdığını bildirdi. O, bu tedbirler alınmasaydı, nükleer silahların kullanılması sonucunda İsrail'in Holokost düzeyinde bir felaket yaşayabileceğini vurguladı.
"İran'ın ayetullah rejimi yeni bir Holokost gerçekleştirmeyi planlıyordu. Onlar nükleer bombalar ve binlerce balistik füze aracılığıyla bizi yeryüzünden silmek için hazırlık yapıyorlardı.
Ancak bu senaryo gerçekleşmedi, çünkü yakın müttefikimiz ABD ile işbirliği yaparak İran rejiminin planlarını önceden yerle bir ettik. Devletimize yönelik doğrudan varoluş tehlikesini tamamen ortadan kaldırdık," diye ekledi.