Yemen’de faaliyet gösteren “Ensarullah” (Husiler) grubu, Suudi Arabistan yönetimine uyarıda bulunarak Orta Doğu’daki mevcut çatışmalara katılabilecekleri yönünde tehditte bulundu.
Grubun lideri Abdülmelik el-Husi konuşmasında, “Açıkça ifade ediyorum ki, çağımızın tiranlarına - Yahudilere, Siyonistlere ve onların Amerikalı ortaklarına karşı cihat şeklindeki İslami görevimizi yerine getirmekten geri durmayacağız” dedi.
El-Husi ayrıca Riyad yönetimini Yemen halkına yönelik düşmanca tutuma son vermeye ve iyi komşuluk politikası izlemeye çağırdı.
14 Mart’ta grubun siyasi büro temsilcisi Muhammed el-Buheyti, İran ile tam uyum içinde hareket ettiklerini ve bu ülkeye askeri yardımla ilgili kararın en uygun zamanda açıklanacağını söyledi. Bunun ardından grup temsilcisi Abdül es-Sovr, çatışmaya müdahil olmaları halinde ilk olarak ABD ve Tel Aviv’e karşı resmi deniz ablukası uygulanacağını, ayrıca Babülmendep Boğazı’nın İsrail limanlarına giden tüm gemilere tamamen kapatılacağını belirtti.
Yerel medyada yer alan haberlere göre, Suudi Arabistan diplomatik yollarla Husilerin İran, ABD ve İsrail arasındaki gerilime dahil olmaması için çaba gösteriyor.
Haberlere göre Washington ve Tel Aviv ise örgütü aktif çatışmalara sürükleyebilecek provokatif adımlardan kaçınmaya çalışıyor.
SABA