İran, ABD'nin Hürmüz Boğazı ve nükleer enerji ile ilgili şartlarını kabul etmedi.
Bu konuda Fars ajansı İslamabad'da ABD ile İran arasındaki görüşmelere katılan heyete yakın bir kaynağa dayanarak bilgi yayımladı.
"Amerikalılar görüşmeler sırasında savaşla elde edemedikleri her şeyi talep ettiler" diye muhatap iddia etti.
Kaynak, ABD tarafının müzakere masasını terk etmek için bahane aradığını düşünüyor. Tasnim ajansı da müzakerelerin sonuçsuz kalmasını Washington'un "aşırı talepleri" ile ilişkilendirdi.
Belirtelim ki, İran ile ABD arasında Pakistan'daki görüşmeler yaklaşık 21 saat sürdü.
ABD Başkan Yardımcısı J.D. Vance, görüşmelerin bir anlaşmayla sonuçlanmadığını bildirdi. ABD'nin "kırmızı çizgilerini" çok net bir şekilde belirttiğini, ancak İran'ın bu şartları kabul etmediğini söyledi.
Başkan Yardımcısı, ABD'nin İran'a son ve en iyi teklifini sunduğunu bildirdi. "Bakalım, İranlılar bunu kabul edecekler mi?" diye ekledi.