"Başbakan Sir Keir Starmer'in ABD'ye İngiltere topraklarındaki askeri üslerden yararlanma izni vermesi, İngilizlerin güvenliğini risk altına sokuyor."
Bu konuda İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, X hesabı üzerinden açıklamada bulundu.
Onun sözlerine göre, İngilizlerin büyük çoğunluğu İsrail ve ABD tarafından İran'a karşı yürütülen askeri operasyonlara katılmak istemiyor. Bakan, hükümetin bu kararı halkın tutumunu dikkate almadan aldığını belirtti.
O açıklamada, "İran meşru müdafaa hakkını kullanacaktır" diye vurguladı.
Bu açıklama, İngiltere hükümetinin ABD'ye ülke topraklarındaki hava üslerinden yararlanma izni vermesi zemininde yapıldı.
Oxu.Az