İran Dışişleri Bakanlığı'nın (DİB) temsilcisi İsmail Bagayi, Tahran'ın nükleer programı meselesinin ABD ile müzakerelerin ana konusu olmadığını beyan etti.
Bu konuda ISNA ajansı haber veriyor.
İ. Bagayi, müzakerelerin önceki turlarında görüşmelerin İran'ın nükleer programı üzerinde yoğunlaşmış olmasına rağmen, mevcut koşullarda bunun mümkün olmadığını belirtti.
DİB yetkilisi, şu anda ana konunun çatışmanın Tahran'ın çıkarlarına cevap verecek şekilde durdurulması olduğunu vurguladı.
İ. Bagayi ayrıca müzakere konularının durumun değişmesine bağlı olarak düzenleneceğini bildirdi. Onun ifadelerine göre, İran için yaptırımların kaldırılması, tazminat ödenmesi ve saldırmazlık güvencelerinin herhangi bir anlaşmaya dahil edilmesi ilkesel önem taşımaktadır.
Oxu.Az