"Koronavirüs iyileşmiş insanlarda alerji yaratmaz, ancak bağışıklık sisteminde denge bozukluğuna yol açarak daha önce sağlıklı olan insanlarda otoimmün hastalıkları tetikleyebilir."
Bu konuda Gazeta.ru'ya Pirogov Üniversitesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Epidemiyoloji Bölümü doçenti Olga Zıkova, açıklamalarda bulundu.
Doktor, "Koronavirüsün alerjiye neden olduğuna dair kanıtlanmış bir bilgi yoktur, ancak bağışıklık sisteminde küresel bir dengesizliğe yol açmaktadır. Bunun sonucunda bağışıklık aracılı olarak organizmanın kendi doku ve organları zarar görür, sistemik iltihap oluşur ve otoimmün hastalıklar gelişebilir. Bugün birçok araştırma, sistemik lupus eritematozus, romatoid artrit, glomerülonefrit, vaskülit, otoimmün hepatit ve benzeri hastalıkların ortaya çıkabileceğini gösterdi" diye açıkladı.
Belirtmek gerekir ki, COVID-19 sonrasında otoimmün hastalıkların ortaya çıkma riski birçok faktöre bağlıdır. Bunlar arasında yaş, geçirilen enfeksiyonun şiddeti ve eşlik eden kronik hastalıkların olup olmaması yer almaktadır.
Doktor, "Her virüs, COVID-19 pandemisine neden olan SARS-CoV-2 de dahil olmak üzere, zamanla değişir ve virüsün zayıfladığını kesin olarak söylemek mümkün değildir. Pandeminin başlangıcında virüs insan popülasyonu için yeniydi ve ağırlıklı olarak ağır hastalık vakaları kaydediliyordu. Şu anda ise nüfusun büyük bölümünde oluşmuş bağışıklık (hastalığı geçirme veya aşılama yoluyla) bulaşma düzeyini ve hastalığın şiddetini azaltmaktadır. Ancak risk grubuna dahil olan kişilerde (5 yaşından küçük çocuklar, 65 yaş üstü yetişkinler, hamile kadınlar, şeker hastalığı, onkolojik hastalıkları vb. olan kişiler) hastalık ağır seyredebilir ve hastanede tıbbi gözetim gerektirebilir" diye diye sözlerine ekledi.
Oxu.Az