Ekonomi alanında Nobel Ödülü sahibi Filip Agion, Avrupa kıtasının teknolojik yarışta hızla ABD ve Çin'e yenildiğini belirtti.
Oxu.Az'ın haberine göre, onun sözlerini South China Morning Post yayını alıntıladı.
Ekonomist, Avrupa'nın uyanması gerektiğini, çünkü teknolojik açıdan önce ABD'nin, şimdi ise ayrıca Çin'in gerisinde kalmaya başladığını belirtti: "Çin 1990'lı yıllardan bu yana büyük sıçramayı sağlayan kararlar ve yüksek teknolojili yenilikler üzerinde çalışıyor. Oysa bu süre zarfında Avrupa Birliği ülkeleri sadece tedrici nitelik taşıyan orta seviyeli yeniliklerle yetindi."
Ekonomist, Avrupa'nın teknolojik geri kalmışlığında bürokrasiyi suçladı.