"Yakın zamanlarda Ermenistan ve Azerbaycan delimitasyon sürecini sürdürecekler."
Bu konuda Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan Ulusal Güvenlik Hizmeti Sınır Birliklerinin kuruluşu münasebetiyle düzenlenen etkinlikteki konuşmasında bilgi verdi.
Paşinyan, Bakü ve Erivan'ın bugüne kadar 12 kilometrelik alanda delimitasyon çalışmalarını gerçekleştirdiğini ve söz konusu bölgede artık Ermeni sınır muhafızlarının görev yaptığını belirtti.
"Biz önümüzdeki dönemde elbette bu süreci sürdürecek ve mantıklı bir çerçevede tamamlayacağız" diye hükümet başkanı açıkladı.
Başbakanın sözlerine göre, gündemde aynı zamanda Gürcistan ile sınırların delimitasyon sürecinin tamamlanması da yer almakta olup bu konuda Gürcü tarafıyla mutabakat mevcuttur. Paşinyan, delimitasyon ve demarkasyon sonucunda askerlerin savaş mevzilerinde değil, daimi konuşlanma yerlerinde görev yapacaklarını ekledi.
"Onlarca yıl boyunca onlar siperlerde ve mevzilerde görev yapıyorlar ki, burada da bilinen nedenlerden dolayı koşullar hiç de iyi değil" diye belirtti.
Paşinyan ayrıca sınırdaki güçlü istihkamların ve savunma yapılarının gelecekte sınır birliklerinin kontrolüne verileceğini bildirdi. Ancak bu, yalnızca Azerbaycan ile tam barış ortamında gerçekleşecek.