"Eğer Ermeniler yok olmak istemiyorlarsa, o zaman Ermenistan'ın uluslararası düzeyde tanınmış toprakları dışında vatan aramayı bırakmalıdırlar."
Ermenistan basınında yer alan habere göre, bu sözleri Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan söyledi.
"Biz Ermenistan Cumhuriyeti'nin uluslararası düzeyde tanınmış toprakları dışında vatan aramayı bırakmalıyız.
Bu toprak Ermeni halkının refahı ve gelişimi için az değildir. Bugün bizim onlarca yerleşim yerimiz boştur.
Bugün biz Ermenistan'ı "Gerçek Ermenistan" ideolojisiyle yönetiyoruz. Biz anlıyoruz ki, barış ve güvenlik, her şeyden önce, toprak bütünlüğünün, egemenliğin ve sınırların dokunulmazlığının karşılıklı tanınmasına dayanan komşularla düzenlenmiş ilişkilerdir," diye Nikol Paşinyan belirtti.
O, ayrıca "kaybedilmiş vatanın geri getirilmesi, tarihi sınırların yeniden tesisi ve adalet" taraftarı olan güçlerin Ermenistan'ı tehlikeli bir yola götürdüğünü ve bunun nihai sonucunun devletçiliğin kaybedilmesi olabileceğini bildirdi.
"Biz nihayet bu tuzaktan kurtulduk ve Ermenistan'ı yeniden bu yöne götürme girişimleri devletimizi ve halkımızı eşafota (Orta Çağ'da Batı Avrupa'nın bir dizi ülkesinde ölüm cezasının veya aşağılayıcı cezaların infazı için kamusal alanlarda kurulan ahşap platform) davet etmek demektir," diye Ermenistan Başbakanı vurguladı.