"ABD Savunma Bakanlığı'na bağlı olarak faaliyet gösteren Savunma Tehdidini Azaltma Ajansı (DTRA) hala ABD Hava Kuvvetleri'nin 22 Haziran'da İran'ın nükleer tesislerine indirdiği darbelerin tam başarılı sonuç verdiğini doğrulayan bilgilere sahip değil".
Oxu.Az haber veriyor ki, bu konuda Associated Press (AP) iki üst düzey resmi yetkiliye dayanarak bilgi yayınladı.
Bildirildiğine göre, GBU-57 tipi bunker karşıtı bombaların hedeflere gereken derinlikte ulaşarak tesisleri tamamen imha edip etmediği henüz belli değil, ajans operasyonun kesin başarıyla sonuçlandığını doğrulayan kesin kanıtlara sahip değil.
Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) genel direktörü Rafael Grossi daha önce, İran'ın nükleer programının bazı bileşenlerini koruduğunu ve birkaç ay içinde uranyum zenginleştirmesine yeniden başlayabileceğini açıklamıştı. Onun sözlerine göre, İran'ın Fordo, Natanz ve İsfahan şehirlerinde uranyumun işlenmesi, dönüştürülmesi ve zenginleştirilmesiyle ilgili altyapı büyük ölçüde tahrip edilse de, bir kısmı hala duruyor.
CNN televizyonu 24 Haziran'da, ABD istihbaratının darbelerin İran'ın nükleer programının temel bileşenlerini tamamen yok etmediği, sadece Tahran'ın nükleer bomba elde etmesini birkaç ay geciktirdiği kanaatinde olduğunu bildirmişti. Bu ilk değerlendirme ABD Savunma Bakanlığı İstihbarat Dairesi tarafından hazırlandı. Ancak kurum kendisi bu sonuçların düşük doğruluk olasılığıyla ileri sürüldüğünü belirtti.